تعامل دامپزشکی با ذی‌نفعان دارو شفاف می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت: قانون تشکیل سازمان دامپزشکی کشور در سال 1350 به تصویب مجلس وقت رسیده و دارای 21 ماده است.

محسن مشکات افزود: آیین‌نامه‌هایی در این مواد قانونی وجود دارد که به مرور مورد بازبینی قرار گرفته و پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش آیین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده (3) و مواد (7)، (8) و (9) قانون دامپزشکی کشور مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.

مشکات ادامه داد: به موجب این قانون، تمامی مباحث مربوط به بحث دارو، مواد بیولوژیک، ضدعفونی‌کننده‌ها، سموم مورد نیاز، پروانه‌های صدور و ساخت، مصوبه‌های مربوط به کارخانه‌های داروسازی و تصفیه آنها در 15 ماده در تاریخ 19 آذرماه 91 به تصویب هیئت وزیران رسید و برای ابلاغ در 19 تیرماه سال جاری ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه‌های مربوطه جزئی‌تر به موارد فوق پرداخته است و از نتایج مثبت آن، شفاف‌سازی آیین‌نامه‌ها و نحوه برخورد سازمان دامپزشکی با مواد این آیین‌نامه است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: ذی‌نفعان این قانون با تصویب نهایی چنین آیین‌نامه‌ای، تمامی موارد مربوطه را به‌خوبی درک می‌کنند و نحوه تعامل سازمان با آنها مشخص‌تر خواهد شد.

مشکات تأکید کرد: سایر مواد موجود در قانون تشکیل سازمان دامپزشکی کشور به مرور پس از بررسی به تصویب رسیده و ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: از این پس موارد جدید لحاظ‌شده قابلیت قانونی پیدا می‌کند و سازمان دامپزشکی کشور نیز می‌تواند با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد.

مشکات در پایان گفت: آیین‌نامه‌های مربوطه در سازمان به دستورالعمل‌های اجرایی تبدیل می‌شود و در بخش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


برچسب ها: