فرآورده‌های گوشتی تحت تأثیر گرانی گوشت قرمز

مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه مواد غذایی شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت: شکل ظاهری فرآورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) نقش مهمی در کیفیت آن دارد و مصرف‌کنندگان زمانی یک محصول را خریداری می‌کنند به شکل ظاهری نظیر چروکیده و خدشه‌دار نبودن بسته‌بندی توجه لازم را بکنند.

وی افزود: بهترین زمان مصرف سوسیس و کالباس از زمان تولید حداکثر یک ماه است و توصیه می‌شود که مصرف‌کنندگان در کمترین زمان ممکن بعد از تولید آن را مورد استفاده قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: بارزترین مشخصه ظاهری این فرآورده‌های گوشتی رنگی هماهنگ با محصول عرضه‌شده (مرغ یا گوشت) است و در مرحله بعد نمای مرغ یا گوشت در محصولات درصد بالا باید نمود داشته باشد.

مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه مواد غذایی شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور ادامه داد: افزایش قیمت گوشت نباید تأثیری بر به‌کارگیری گوشت در فرآورده‌های گوشتی داشته باشد و مصرف‌کننده باید طعم گوشت یا مرغ در فرآورده‌ها 90 دصد گوشت را احساس کند.

وی تصریح کرد: برندهای معتبر با گرانی گوشت فرمول خود را تغییر نمی‌دهند و اعتبار خود را صرف بی‌کیفیتی محصول که طی سال‌ها به دست آمده‌اند نمی‌کنند.

این کارشناس بهداشتی یادآور شد: بیشتر از 300 برند سوسیس و کالباس در سرتاسر کشور وجود دارد که استانداردهای لازم را به‌دست آورده‌اند، ولی هرکدام کیفیتی متفاوت و مشتریان خاص خود را دارند.