مکمل‌های تقویتی گیاهی داماک

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ چرا امروزه علاقه مردم به استفاده از محصولات گیاهی بسیار افزایش یافته است؟

این نه تنها به دلیل گرایش کلی مردم به سمت استفاده از محصولات طبیعی برای درمان بیماری‌هاست، بلکه به دلیل در دسترس بودن شواهد قابل توجهی در مورد کارآیی داروهای گیاهی است.

باتوجه به شناخت بیشتر از مواد موثره گیاهی و استتخراج آنها با تکنیک‌های جدید درحال حاضر استفاده از محصولات طبیعی یک ابزار مفید در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها در حیوانات خانگی است.

حیوانات به تنهایی می‌توانند با مواد طبیعی خود را درمان کنند. هرکسی که سگ را در هنگام پیاده‌روی ببیند علف می‌خورد، شاهد خوددرمانی بوده است. سگ احتمالاً معده ناراحت یا انگل دارد. چمن به آنها کمک می‌کند تا مشکل را برطرف کنند یا آن را با دفع سریع‌تر مدفوع ازبین ببرد.

بیشتر بدانیم:
چرا سگ‌ها چمن یا گیاه می‌خورند؟

Zoopharmacognosy به فرایندی لحاظ می‌شود که حیوانات با استفاده از گیاهان دارویی برای معالجه یا پیشگیری از بیماری‌ها اقدام به درمان خود می‌کنند.

زئوفارماکوگنوزی نشان داد که در بسیاری از موارد، حیوانات می‌توانند بصورت غریزی گیاه دارویی موردنیاز را جهت درمان بیماری خود انتخاب کنند بنابراین بسیاری از گونه‌های جانوری داروخانه‌های خود را ازمیان ترکیباتی که معمولاً در طبیعت وجود دارد ایجاد کرده‌اند.

استفاده روزافزون از داروهای شیمیایی را می‌توان به سهولت روبه رشد تهیه و تجویز آنها باتوجه به پیشرفت جامعه مدرن نسبت داد. باتوجه به علاقه روز افزون به نگهداری حیوانات خانگی، که انسان‌ها برای آنها تمایل به مراقبت حتی بهتر از آنچه برای خودشان دارند قائل هستند، استفاده از محصولات طبیعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

درحقیقت، ترجیح فزاینده‌ای برای محصولات طبیعی و نه شیمیایی وجود دارد زیرا مردم به درستی می‌دانند که محصولات طبیعی عوارض جانبی کمتری داشته و حیوانات سالم‌تری خواهند داشت.

گاو، اسب، گوسفند، بز و خوک حدود 70% از حیوانات تحت درمان با داروهای گیاهی را تشکیل می‌دهند، پس از آن طیور 9.1% سگ‌ها 5.3% و گربه و خرگوش 4.3%.

اکنون آشنا شوید با برخی از مکمل‌های گیاهی شرکت داماک که کمک بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن حیوانات داشته و از بسیاری بیماری‌ها آنان را مصون می‌دارد.

مکمل گیاهی تقویتی سگ و گربه داماک
مکمل تقویتی پرندگان زینتی داماک
مکمل تقویتی جوندگان داماک
مکمل تقویتی ماهیان زینتی داماک
مکمل گیاهی تقویتی دام داماک
مکمل گیاهی طیور داماک