تولید اولین گوشت گوسفندی ارگانیک در کشور

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، دبیر انجمن ارگانیک ایران با اعلام این مطلب درباره تولید مرغ سبز در کشور گفت: مرغی که با برند مرغ سبز و به اسم ارگانیک در کشور فروخته می‌شود، در واقع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک بوده که در هفته‌های پایانی پیش از کشتار به طیور آنتی‌بیوتیک خورانده نمی‌شود.

مهدی مهدی‌پور افزود: مرغ ارگانیک کاملاً بدون آنتی‌بیوتیک تولید می‌شود و آنتی‌بیوتیک در جیره غذایی طیور به‌طور کامل حذف و از مواد ارگانیک استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طیور گوشتی در فضایی محدود و در کنار هم نگهداری می‌شوند، این در حالی است که مرغ ارگانیک باید در فضایی باز پرورش داده شده و تمام مواردی که برای تولید محصول ارگانیک رعایت می‌شود، باید به اجرا درآید.

دبیر انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه تولید گوشت گوسفندی ارگانیک نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: اولین گوشت گوسفندی ارگانیک در استان اردبیل تا چهار ماه دیگر مراحل اولیه تولید خود را طی می‌کند و در صورتی که خطایی در تولید نداشته باشد، اولین گوشت گوسفندی ارگانیک روانه بازار مصرف می‌شود.

مهدی‌پور تصریح کرد: برای تولید گوشت ارگانیک، باید دام‌ها در مراتع به تعداد مشخص نگهداری شوند و در شش‌ماهه فصل سرما که نیاز به مراقبت در فضای بسته دارند، از خوراک ارگانیک برای آنها استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: برای اینکه محصولی ارگانیک تولید شود، نباید تعداد دام موجود در مراتع از عددی مشخص با توجه به وسعت مرتع بالا برود تا محیط زیست نیز آسیب نبیند.

مهدی‌پور در پایان تأکید کرد: به‌طور معمول محصولات ارگانیک در مقایسه با محصولات غیرارگانیک 10 الی 40 درصد افزایش هزینه تولید دارند که در بازار مصرف به قیمتی بالاتر از 30 درصد تا دوبرابر نرخ محصولات غیرارگانیک فروخته می‌شوند.


برچسب ها: