سه تن گوشت و تخم ‌مرغ معدوم شد.

به گزارش ایلنا از ایلام، محمد علی‌رحمی اظهار داشت:این میزان گوشت و تخم‌مرغ، هفته گذشته از سردخانه‌های شهر ایلام کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وظایف و مأموریت‌های دامپزشکی در راستای تأمین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت جامعه، حضور کارشناسان و ناظران بهداشتی در استان فعال بوده و روزانه از مراکز تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید به‌عمل می آید.

این مسئول اضافه کرد: گوشت‌هایی که خارج از کشتارگاه ذبح می‌شود، غیربهداشتی و غیرشرعی بوده و به همشهریان توصیه می‌شود که از خرید هر نوع گوشتی که خارج از کشتارگاه ذبح می‌شود، خودداری کنند.

علی‌رحمی تصریح کرد: کشتار در کشتارگاه‌ها با نظارت کارشناسان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی صورت می پذیرد که این نوع کشتار مورد تأیید بوده و توصیه می‌شود شهروندان ایلامی با خیال راحت و اطمینان خاطر از مراکز تحت نظارت دامپزشکی گوشت قرمز ممهور به مهر دامپزشکی و مرغ بسته‌بندی شده را خریداری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد از خرید گوشت چرخ کرده آماده که در حضور آنها چرخ نشده باشد جدا" خودداری نموده و از فروشنده بخواهند که گوشت مورد نیاز را در حضور ایشان چرخ نماید، همچنین از خرید ماهی و تخم مرغ از دست فروشان سیار خودداری کنند.