واردات گوشت گوسفند متوقف شد/ کنترل 95 درصد قاچاق دام

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به دلیل کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزود: 95 درصد قاچاق دام کنترل شده و از سوی دیگر فصل بره است و میزان عرضه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به اینکه آیا کنترل قاچاق قبلا غیر قابل کنترل بود گفت: به دنبال جلسه 26 بهمن با معاون اول رئیس‌جمهور، وی دستور داد تا به شدت قاچاق دام کنترل شود و بعد از آن نظارت کافی صورت گرفت.

وی ادامه داد: قاچاق دام بیشتر به کشورهای عراق و ترکیه انجام می‌شد و به دلیل بالا بودن نرخ دلار برای قاچاقچیان و دامداران به صرفه بود.

ملکی گفت: قیمت گوشت گوسفندی شقه بدون دمبه که پیش از این به قیمت کیلویی 28 هزار تومان بود با 3 هزار تومان کاهش به کیلویی 25 هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص پیش‌بینی عرضه گوشت در ماه رمضان افزود: ماه رمضان در فصل گرما است و مصرف گوشت کمتر می‌شود بنابراین می‌توانیم قول بدهیم که افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

ملکی درباره واردات گوسفند زنده گفت: از ارمنستان واردات گوسفند انجام و در استان اردبیل ذبح و در کشور توزیع می‌شد نیز متوقف شده است اما برای حمایت از تولید‌کنندگان داخل تصویب شده تا واردات دام فعلا نداشته باشیم.

به گزارش فارس، اخیرا دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان از کشف 9300 راس دام زنده قاچاق در 45 روز ابتدای سال جاری خبر داده است.