خرس قطبی در جستجوی غذا بر روی عرشه زیردریایی

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ تصاویر منتشر شده از یک زیر دریایی هسته‌ای روسیه نشان می‌دهد یک خرس قطبی از میان یخ‌ها خود را روی عرشه می‌رساند و به دنبال غذا می‌گردد. به نظر می‌رسد این زیردریایی کلاس Delta IV در منطقه سوالبارد و یان ماین در شمال جزایر نروژ توقف کرده است، هنگامی که خدمه تصمیم گرفتند از کیسه‌های زباله همراه خود خلاص شوند، سر و کله‌ی این خرس پیدا می‌شود.

جمعیتی حدود سه‌هزار خرس قطبی در مناطق تحت حاکمیت روسیه و نروژ زندگی می‌کنند که بستر این منطقه حیات آنها را تهدید می‌کند.

کارشناسان معتقدند آلودگی‌های ایجاد شده توسط روسیه در قطب شمال، صدها سال طول می‌کشد تا پاک شود و این اولین بار نیست که ملوانان ناخواسته توجه خرس‌های قطبی را هنگام ریختن زباله‌ها جلب می‌کنند.

جزیره نروژی اسپیتس‌برگن تنها منطقه گسترده جمعیتی خرس‌های قطبی در منطقه سوالبارد است، اما آنها را می‌توان در کل منطقه مشاهده کرد.

حیات وحش خرج‌های قطبی به علت گرمایش زمین و آب شدن تدریجی یخ‌های قطب شمال در خطر است زیرا منابع شکار این حیوانات از جمله فک‌های دریایی را محدود می‌کند.

در سال 2018 فیلمی از جزیره دیکسون روسیه منتشر شد که خرس‌های قطبی گرسنه برای پیدا کردن غذا وارد این جزیره دور افتاده شدند و باعث وحشت ساکنان شهر شد. پلیس این شهر مجاز به استفاده از اسحله برای کشتن خرس‌های قطبی نبود مگر اینکه آنها به کسی حمله کنند و زندگی آن فرد در خطر باشد.

خرس‌های قطبی در پنج کشور در سراسر قطب شمال از جمله آلاسکا آمریکا، کانادا، روسیه، گرینلند و نروژ در منطقه سوالبارد زندگی می کنند.

نابودی حیات وحش قطب

نابودی زمین

زباله های دردسرساز برای حیات وحش

منبع: مجله اینترنتی تله پاتی