ماهی آنجل راه راه نقره‌ای

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی آنجل راه راه نقره‌ای (Silver Zebra Angel) یکی از گونه‌های ماهی آنجل است که بومی مناطق آمریکای جنوبی می‌باشد. این ماهی دارای رنگ نقره‌ای همراه با نوارهای مشکی یا قهوه‌ای بر روی بدن است. باله‌های این ماهی کشیده و نازک می‌باشند.

بهترین تانک برای این ماهی، تانکی همراه با گیاه و حداقل حجم ۱۱۰ لیتر دارای آب با پی‌هاش حدود ۵ تا ۷ می باشد. در آکواریوم این ماهی می توان تخته سنگ نیز قرار داد. اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.

ماهی آنجل راه راه نقره‌ای

بهترین راه برای جفتگیری از این ماهی این است که تعدادی از این ماهی در یک آکواریوم نگهداری شود تا جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند. پس از جفتگیری یک مکان صاف برای تخم‌گذاری لازم است. این مکان صاف می‌تواند یک تخته سنگ، یک برگ پهن و یا داخل کوزه باشد. دمای لازم برای تخم‌ریزی حدود ۳۰درجه است و جریان آب نیز باید ملایم باشد. در هنگام تخم‌ریزی ماهی ماده بر روی سطح صاف دراز کشیده و تخم‌ریزی می نماید و سپس در پشت آن ماهی نر اسپرم خود را بر روی تخم‌ها ترشح می‌کند. بعد از حدوداً ۳ روز نوزادان از تخم خارج می‌شوند. در این هنگام باید آن‌ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود تا زمانی که به اندازه‌ی کافی رشد کنند و بتوانند غذاهای معمولی را دریافت کنند.

پرورش آنجل راه راه نقره‌ای

آنجل راه راه نیاز دارد که با غذاهای گوناگون از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد مانند کرم خونی و همچنین غذاهای زنده مانند میگوی آب شور و نوزاد سایر ماهی‌ها تغذیه شود.

آنجل راه راه با ماهی‌هایی مانند گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، تترا، رازبورا، گورامی و کریدوراس سازگاری دارد و می‌توان آن‌ها را در کنار هم نگهداری کرد.

خصوصیات آنجل راه راه نقره‌ای

منبع: سایت mahieman