تغذیه جوجه قناری

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در این بخش میخوام درباره بیرون آمدن و جوجه و تغذیه تا روچوب آمدن و جدا کردن از نر و ماده بحث کنم. البته تمام حرفای من تجربه خودم بوده و چیزهایی که دیگران در  این دوران میگن برا بزرگ کردن جوجه میکن فرق می‌کنه.

تخم قناری بعد از ۱۳ الی ۱۶ روز باید جوجه بشه. هنگام بیرون آمدن جوجه تا ۳ساعت اول نیازی به دادن غذا نیست تا ۳ساعت اول خود جوجه جیره غذایی داره. 

تغذیه جوجه قناری

بنده بر خلاف هزاران نفر دیگر که به جوجه قناری دان نرم و از این چیزها میدن، تا ۷روز اول رو فقط تخم‌مرغ میدم از روز ۸ به اضافه تخم‌مرغ سیب‌زمینی هم اضافه می‌کنم که تخم‌مرغ را هنگام آب‌پز کردن پوستش تمیز می‌شورم بعد رنده می‌کنم و سیب‌زمینی رو هم رنده می‌کنم و در هر روز دو وعده برای قناری می‌زارم. (برای جفت قناری۲ عدد تخم‌مرغ و ۱عدد سیب‌زمینی متوسط +پست خود تخم‌مرغ ک پودرش میکنم)

این جیره غذایی رو تا روز ۲۵ ادامه می‌دم و از روز ۲۵ به بعد سبزیجات رو شروع می‌کنم وبعد از گذشت ۲۵الی ۳۰روز جوجه‌ها رو از نر و ماده جدا می‌کنم.

بیشتر بدانیم:

روش ساخت سرلاک برای قناری

دلایل تولک بی‌موقع قناری

نکاتی برای زنده ماندن جوجه قناری

۱)اول از همه این که جوجه‌هاتون زنده بمون بستگی به نرو ماده و میزان تقویتشون تو دوران لک داره، به اضافه ذات قناریتون. بنده ماده دارم الان هر سال ۴تا چال اولشو ۶تا تخم میزاره و ۶ تا جوجه میشه و ۶تا هم بزرگ می‌کنه (نژاد قناریم جفت موزاییکی هست) ولی از چال ۴ب بعد تخم‌هاش کاهش پیدا می‌کنه در آخر توچال ۱۲حداکثر ۲تا تخم بیشتر نمی‌دازه.

۲)برای اینکه جوجه‌ها شپشک نزن یه راه دارم البته اینم از یکی از استادن پرورش قناری شیراز یاد گرفتم اون اینکه که زیر ابر پرنده تاید ریخته بشه.

۳)بنده در دوره ۲۵الی ۳۰ خودم که جوجه‌ها رو دیگه از جفت می‌گیرم ۲بار ابر زیر پاشون رو تعویض می‌کنم اولین بار۱۰روز بعد از به دنیا آمدنشون، دومین بار روز۱۳به بعد، که دیگه جوجه‌ها از چال بیرون میان. این موقع چال جدید برای جفت میزارن تا باز جفت‌گیری کند و تخم مجدد بزارن.