روغن کوهان شتر

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایسنا؛  مریم نواب‌زاده مدیر گروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی در خصوص روغن کوهان شتر اظهار کرد: مکانیزمی که در ساختار کوهان شتر قرار دارد بسیار پیچیده است و یکی از اسرار دنیای خلقت محسوب می‌شود.

وی افزود: از زمان بسیار گذشته حکیمان و اطبای بسیاری بر روی این ماده ارزشمند تحقیق کرده و در مصارف گوناگون استفاده می‌کردند و امروزه نیز به‌عنوان ماده اولیه در صنایع داروسازی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانیم: پانزده مزیت و خواص فوق‌العاده شیر شتر

خصوصیات کرک و پشم شتر

مدیر گروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این روغن برای درمان قطعی درد موثر و مسکن و معالج درد‌های مفصلی، آرتروز، رماتیسم، سیاتیک، گرفتگی عضلات و رگ به‌رگ شدگی است.

نواب‌زاده در خصوص طریقه مصرف این روغن تصریح کرد: روغن را صبح و شب در محل درد مالیده و ۵ دقیقه ماساژ داده تا کاملاً جذب بدن شود و اگر در محل درد مو باشد آن‌را بتراشید.

وی یادآور شد: برای بار اول محل درد را با پارچه زبر مالش دهید تا پوست قرمز شود سپس روغن را بمالید و دارو را مقداری مصرف کنید که در یک هفته تمام شده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.