گلدفیش شهابی یا باله‌بلند

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی کامت Comet در اصطلاح به معنی شهاب یا همان ستاره دنباله‌دار است به‌همین خاطر در فارسی به گلدفیش شهابی معروف است.

گفته می‌شود که گونه‌ی شهابی را آمریکایی‌ها در سده‌ی هزار و هشتصد میلادی پرورش داده‌اند. به‌طوری که امروزه بیشتر مردم دنیا وقتی اسم گلدفیش می‌شنوند مدل باله‌بلند آن را در ذهن دارند. گلدفیش باله‌بلند یا شهابی بهترین گونه برای مبتدی‌ها است و به خاطر مقاومت و استقامتش می‌توان هم در آکواریوم و هم در حوض نگهداری‌شان کرد.

گلدفیش باله بلند زرد

تنها فرق گلدفیش شهابی با معمولی اندازه‌ی دم آن است که بلندتر و خوش‌فرم‌تر است. گاهی طول دم به اندازه‌ی طول بدن ماهی است و این به زیبایی ماهی می‌افزاید. دم ماهی کاملاً چنگالی است و گوشه‌ها کاملا نوک‌تیزند. در مرغوب‌ترین گونه‌های بالغ که گاهی طول آن‌ها تا بیش از ۱۲ اینچ می‌رسد، دم‌ برجسته و کاملا افراشته است و این به زیبایی ماهی می‌افزاید. البته در محیط آکواریوم بیش از ۱۰ اینچ رشد نمی‌کنند.

گلدفیش باله بلند سفید

گلدفیش شهابی در طیف‌های رنگی مختلف و کم‌نظیری یافت می‌شود مثل نقره‌ای و زرد و گاهی ترکیبی از رنگ‌های مختلف. حتی بعضی از آن‌ها رنگ متالیک دارند و مانند گلدفیش‌های معمولی شناگران زبردست و چابکی هستند.

گلدفیش شهابی رشد و نمو خوب و تولیدمثل خبوی هم دارد به‌همین خاطر معمولاً کاربرد تجاری دارند و در تمام ماهی‌فروشی‌های سرتاسر آمریکا و جهان به‌راحتی یافت می‌شوند.

خصوصیات گلدفیش شهابی یا باله‌بلند

خلق و خو:                 جمع‌گرا

خانواده:                     کپور Cyprinidae

گونه:                        کاراسیوس اوراتوس Carassius Auratus 

بومی:                       آسیا

رژیم غذایی:               همه ‌چیز خوار

تغذیه:                       غذای زنده و غذاهای آماده ساچمه‌ای و پولکی

اندازه نوع بالغ:            بیش از 12 اینچ (28 سانتی متر) رشد می‌کند

دمای محیط زیست:       65 تا 78 درجه فارنهایت (18 تا 25 درجه سانتی‌گراد)

پ‌هاش محیط:             ۵/۶ - ۵/۷

مراقبت:                     نسبتاً  آسان

طول عمر:                 بیش از پانزده سال

محیط زیست:              آب تازه

اسامی دیگر:              کامت comet - باله‌بلند - دنباله‌دار

گلدفیش شهابی یا باله‌بلند

منابع: مای گلدفیش بلاگفا - livefish.mihanblog