ببر مبتلا سندرم داون

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک با تو؛ اگر تصور می‌کنید که انسان تنها موجودی است که در معرض ابتلا به چنین اختلالی است، اشتباه می‌کنید، حیوانات نیز دچار اختلالات ژنتیکی می‌شوند که مهمترین آن سندرم داون است و براساس آن شکل و مهارت‌های بدنی و ذهنی متفاوتی دارند.

بیشتر وقتها جهش ژنتیکی در طول شکل‌گیری جنین در رحم مادر باعث ایجاد اختلالات ژنتیکی می‌شود و بر روی سلامت جسمانی و ذهنی نوزاد اثر می‌گذارد.

شاید یکی از معروفترین اختلال‌ها و شایع‌ترینشان Syndrom Down باشد که می‌شناسیم. این سندرم براساس وجود یک کروموزوم اضافی ایجاد می‌شود و بر ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی انسان اثر می‌گذارد.

اگر تصور می‌کنید که انسان تنها موجودی است که در معرض ابتلا به چنین اختلالی است، اشتباه می‌کنید، حیوانات نیز دچار اختلالات ژنتیکی میشوند که مهمترین آن سندرم داون است و براساس آن شکل و مهارت های بدنی و ذهنی متفاوتی دارند.

سندرم داون در حیوانات بدان معنا نیست که این حیوانات بی‌خطر هستند و هیچ ضرری را متوجه انسان نمی‌کنند، بلکه حیوانات وحشی همواره خطرناک هستند، حتی اگر به سندرم داون مبتلا باشند.

نکته دیگر این است که حیوانات مبتلا به سندرم داون در بین سایر حیوانات پذیرفته هستند، و چنین حالتی روابط آنها را متأثر نمی‌کند.  در این گزارش تصاویری از حیوانات مبتلا به نشانگان (سندرم) داون را خواهید دید.

  

نشانه‌های ظاهری صورت این ببر که «کتی» نام دارد حاکی از وجود یک کپی اضافه در کروموزوم اوست؛ که می‌تواند هرکدام از کروموزوم‌های این ببر باشد. آنچه روشن است، اینکه این ببر قربانی طمع افراد سودجوی صنعت پرورش حیوانات بوده است.

سندرم داون
گربه اوتو
گربه ای به نام اوتو که از محبوبیت بسیاری هم برخوردار بود و ۲.۵ ماه پس از تولدش درگذشت
سندرم داون
سندرم داون در میمون
سندرم داون در موش
سندرم داون در حیات وحش
سندرم داون در سگ
سندرم داون در گوسفند
سندرم داون در زرافه
سندرم داون در خرس
سندرم داون در شیر
سندرم داون در دلفین