نجات ماده گاو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک باتو؛ گاو‌ها خیلی آرام و مطیع به نظر می‌رسند و با خرسندی در مراتع مشغول چرا می‌شوند. اما در حقیقت، این نوع از حیوانات، احساسات پیچیده‌ای دارند که فراتر از چریدن و دراز کشیدن در تمام طول روز است. کریستا مک لنان (Krista McLennan)  دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه نورث همپتون انگلستان است که به مطالعه روی گاو‌ها می‌پردازد. خانم کریستا دریافت که گاو‌ها در واقع جانورانی نسبتاً اجتماعی هستند و خود را با دیگران همراه می‌کنند و وقتی که از دوستان خود جدا می‌شوند، به طور مشهودی تحت فشار روانی و استرس قرار می‌گیرند.

یک گاو در پولزث کورنوال انگلستان روز سختی را در مزرعه گذراند و پس از سرگردانی، خود را غرق در یک مصیبت عجیب دید.

در 18 مارس 2017 در یک روستای ساکت و آرام، یک گاو ماده باردار بیش از حد به پرتگاه نزدیک شد و به ارتفاع 30 متر به پایین پرتگاه سقوط کرد. این حیوان همراه با یک گله دام بود و پس از جدا شدن از گله، به سمت پرتگاه رفت که در نهایت، منجر به سقوط این حیوان شد.

سقوط گاو در پرتگاه

این گاو سفید به راحتی در میان تپه‌های سبز و سنگ‌های تیره رنگ قابل مشاهده بود. آتش‌نشانان کورنوال، گارد ساحلی پولزث و قایق‌های نجات پادستو به محل اعزام شدند.

از آنجا که شب نزدیک و جذر و مد دریا هم در راه بود، ضرب‌المثل "عهد و پیمان فلک را نیست چندان اعتبار" به شدت مصداق یافت؛ بنابراین، تیم نجات با رسیدن شب و تاریک شدن هوا باید عملیات را متوقف می کرد.

نجات گاو باردار از پرتگاه

تیم نجات صبح روز بعد به محل بازگشت و افراد تیم نجات با دیدن گاو که در تلاش بود تا از صخره‌ها بالا بیاید، نفس راحتی کشیدند و زنده ماندن گاو از توقف عملیات نجات جلوگیری کرد. البته تیم نجات از اینکه جزر و مد دریا، گاو را به درون آب نکشیده بود، بسیار متعجب شده بودند.

نجات ماده گاو

تیم نجات گارد ساحلی پولتزث تمام این ماجرا را در صفحه‌ی فیسبوک خود به اشتراک گذاشتند. آنها در فیسبوک نوشتند: ما همراه با قایق‌های نجات پادستو برای کمک به آتش‌نشانان کورنوال در عملیات نجات یک گاو، به محل اعزام شدیم.

این عملیات نجات دو روزه شامل تزریق داروی آرام‌بخش نیز شد. تیم نجات افسار بسیار محکمی را به این گاو ماده بستند تا بتوانند حیوان را با طناب به بالا بکشند.

عملیات نجات گاو

این گاو یک گونه نادر از نژاد سفید پارک است. تیم نجات گارد ساحلی پولتزث در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشتند: این گاو به طرف یک خشکی محصور و خارج از دسترس شنا کرده بود و همین عامل باعث شد تا عملیات نجات سخت‌تر شود.

تیم نجات گارد ساحلی پولتزث همچنین در صفحه‌ی فیسبوک خود اضافه کردند: این گاو در یک عملیات نجات موفقیت‌آمیز، صحیح و سالم به مکان امنی انتقال یافت. این گاو ماده سفید رنگ، به رغم این تجربه‌ی تلخ به دشت و دمن بازگشته است و دوباره با آرامش خاطر چرا می کند.


برچسب ها: