سگ و کودکان

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ پیش از خواندن ادامه مطلب لطفاً توجه داشته باشید که در ترجمه این متن، مترجم تنها برای رعایت اصول ترجمه و عدم تحریف از فعل «خریدن» استفاده کرده است و از نظر وی: «تمامی حیوانات آزادند که در هرجایی که مخل زندگی انسان‌ها نباشد زندگی کنند (البته تجاوز به حیطه زیست حیوانات از جانب انسان‌ها نیز کاری ناشایست است) و خرید و فروش هرگونه جاندار به منظور لذت بردن از آن امری کاملاً غیراخلاقی تلقی می‌شود.»

نگهداری از سگ چیزی بیش از داشتن یک حیوان خانگی است. اگر همین الان سگ خود را نوازش می‌کنید، به یاد داشته باشید که به چندین دلیل به او تشکر بدهکارید. اگر هم تازه به فکر خرید افتاده‌اید، عناوین زیر تنها چند مورد از موهبت‌های داشتن سگ می‌باشد.

۱. بیشتر ورزش می‌کنید

داشتن سگ به شما برای پیاده‌روی و ورزش روزانه انگیزه  می‌دهد. دیدن چهره منتظر سگ‌‌تان کنار درب خروجی خانه مخصوصاً در روزهایی که می‌توانید از باشگاه رفتن طفره بروید می‌تواند همان انگیزه‌ی لازم برای بیرون رفتن باشد. ۳۰ دقیقه گردش روزانه نقش بسزایی در بهبود سلامتی شما دارد.

ورزش با سگ

۲. با داشتن سگ استرس کمتری خواهید داشت

مطالعات زیادی نشان داده است که وجود سگ در کنار شما، کاهش استرس را به همراه خواهد داشت. نوازش کردن، بازی کردن و حتی نگاه کردن به سگ‌‌تان در هر روز می‌تواند از میزان نگرانی شما بکاهد. تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که نگهداری از سگ، از ترشح هورمون‌های مربوط به استرس تا سطح قابل توجهی جلوگیری می‌کند چرا که اهمیت مراقبت از سگ در ذهن و بدن شما از درجه بالاتری برخوردار خواهد شد.

۳. زندگی اجتماعی شما بهتر می‌شود

نه تنها گردش روزانه با سگ به تندرستی شما کمک می‌کند، بلکه این فرصت را نیز می‌دهد که با افراد دیگر آشنا شوید. اغلب مردم هنگامی که سگی را همراتان می‌بینند، می‌ایستند و سر صحبت را با شما باز می‌کنند. اگر در جمع افرادی بروید که سگ دارند مطمئنآ حرف‌هایی درمورد سگ و تربیت آن رد و بدل می‌شود.

بهبود زندگی اجتماعی با سگ

۴. شاید با سگ‌ها سرطان را زودتر تشخیص دهید

شامه‌‌ی قوی سگ کاربردهای زیادی دارد که می‌‌توان از آنها به تشخیص سرطان اشاره کرد. بیشتر صاحبان سگ مواردی را گزارش داده‌‌اند که در آنها سگ‌‌هایشان خال یا لکه‌‌هایی را گاهاً بو کرده و یا لیس می‌‌زدند که بعد‌ها مشخص شده است که سرطانی بوده‌اند. پس این حیوان شاید فقط با بو کشیدن بتواند جان شما را نجات دهد.

۵. احتمال ابتلا به حساسیت‌های مختلف در فرزندان شما کم می‌شود

کودکانی در کنار سگ‌ها بزرگ شده‌اند کمتر آلرژی دارند و این امر در حقیقت باعث افزایش ایمنی بدنشان در مقابل حساسیت‌‌هایی می‌‌شود که در آینده در معرض آنها قرار می­‌گیرند.

بهبود آلرژی با سگ

۶. با نگهداری از سگ‌ها قلب شما سالم‌تر خواهد بود

مطالعات نشان داده است وجود سگ در نزدیکی شما ضربان قلب را آهسته‌تر می‌کند؛ به همین خاطر است که بیشتر افرادی که از سگ نگهداری می‌کنند قلب سالم‌تری نسبت به سایر افراد دارند. این میزان سلامتی در بین مردان نسبت به زنان بیشتر گزارش شده است.

۷. افسردگی برای شما معنایی نخواهد داشت

سلامتی جسمی تنها بخشی از فواید داشتن سگ می‌باشد؛ تقویت روحیه به نوبه  خود داستان دیگری دارد. افرادی که سگ دارند کمتر افسرده می‌شوند، حتی اگر در بین افراد افسرده شخصی سگ داشته باشد، نسبت افسردگی وی به سایر گروه بسیار کمتر گزارش شده است. مراقبت از سگ در کاهش نشانه‌های افسردگی بسیار موثر بوده و افراد را در جهت مثبت اندیشی تشویق می کند.

درمان افسردگی با سگ

۸. با نگهداری از یک سگ بدون دغدغه با به سن می‌گذارید

داشتن سگ برای افراد مسن هم مزیت‌های خاص خود را به همراه دارد. اشخاصی که به آلزایمر مبتلا هستند در صورت وجود سگ در خانه عصبانیت و پرخاشگری کمتری از خود نشان می‌دهند. این خاصیت دوستی و علاقه‌مندی به انسان‌ها حتی در زمان پیری مختص سگ‌هاست.

۹. خطر ابتلا به بیماری‌های شایع نیز کاسته می‌شود

در مصاحبه‌هایی که با افراد مختلف صورت گرفت، مشخص شد که صاحبان سگ کمتر دچار مشکلات سلامتی می‌شوند. این افراد از تری گلیسرید و کلسترول کمتری نسبت به سایر اشخاص برخوردارند. جرم (میکروب)هایی که از بدن به انسان انتقال می‌یابد سیستم دفاعی بدن را در مقابل اکثر بیماری‌ها مقاوم می‌سازد. درنتیجه صاحبان سگ کمتر از سایرین مریض می‌شوند.

پیری آسوده با سگ

۱۰. با داشتن سگ احساس امنیت بیشتری خواهید کرد

یکی از مهمترین مزایای داشتن سگ در خانه دفاع از شما و خانواده‌‌تان است. پرواضح است که اکثر سارقین با دیدن سگ یا شنیدن پارس این حیوان از محل متواری می‌‌شوند. همین که سگ شما می‌تواند به راحتی هر نوع بو یا صدای نا آشنا را تشخیص دهد، احساس امنیت شما تا حدودی تضمین شده است.

ترجمه: جمال میری