صید در هرمزگان

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران؛ مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان این که ممنوعیت صید آبزیان بر اساس اهمیت تقویم فصول ممنوعیت صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اعلام شده است گفت: صید هامور ماهیان در آب‌های استان از اول فرودین سال آینده تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت96 تا پایان خرداد 96 ممنوع است .

سید پرویز محبی با بیان این که از گونه‌های مهم ماهیان صادراتی و تجاری خلیج فارس ماهی حلوا سفید است گفت: در راستای حفظ و بازسازی طبیعی ذخایر این گونه، طبق تقویم زمانی ارائه شده صید این ماهی از 15 فروردین ماه لغایت 31 اردیبهشت ماه سال 96 همچون سال گذشته  در آب‌های استان هرمزگان ممنوع است.

وی گفت: صید به روش سنتی مشتا نیز از 16فرودین 96 تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است.

مدیر کل  شیلات هرمزگان با اشاره به این که برداشت میگو نیز در تمام فصولی که باهاهنگی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان اعلام خواهد شد .

محبی تصریح کرد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.

گفتنی است در استان هرمزگان 28‌هزار و 300 صیاد با استفاده از 4‌هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی  22 بندر صیادی  در بیش از هزارو400 کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان کسب روزی می‌کنند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معشیت مردم استان هرمزگان فارغ از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی‌پروری و صنایع است.