مارمولک شاخدار تگزاس

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ موجود عجیبی که برای فرار از مرگ از چشمانش خون فوران می‌کند. موجودات زنده از انسان گرفته تا حیوانات وقتی در موقعیت خطرناک قرار می‌گیرند برای نجات جانشان دست به مقاومت و حتی حمله می‌زنند.

مارمولک تگزاس

ولی این سیستم دفاعی لزومی ندارد همیشه همراه با چنگ و دندان باشد. مصداق بارز این مورد نوع خاصی از مارمولک است. مارمولک شاخدار تگزاس

این نوع خاص مارمولک بیشتر در تگزاس وجود دارد. به همین دلیل نامش را از این محل گرفته است. مارمولک شاخدار بیشتر در بیابان زندگی می‌کند. و پوشش صدفی فلس دار پاهایش رطوبت بدنش را حفظ می‌کند.

مارمولک شاخدار

رنگ پوست مارمولک شبیه به سنگ و خاک است از این لحاظ هم همرنگ محیط در می آید. کمتر شکارچی قادر به رویت او است. دومین عملکرد بسیار خوب مارمولک‌ها و همین‌طور مارمولک شاخدار تگزاس سرعت فرار این موجود خارق‌العاده است.

او به راحتی و سرعت فراوان از محل می‌گریزد. اما اگر باز هم شکارچی به او نزدیک شود آخرین راه حل را به کار می‌بندد. مارمولک شاخدار خون را به قسمت سر و چشم‌ها پمپ کرده و با حرکتی انفجاری خون را به بیرون و روی شکارچی پرتاب می‌کند.

دفاع مارمولک تگزاس

 

منبع: Onedio