جاعل مهر دامپزشکی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت: یک متخلف بهداشتی که با جعل مهر دامپزشکی اقدام به فروش گوشت غیربهداشتی می‌کرد، با پیگیری این اداره به دام افتاد و بنابر رای قضایی به تحمل 11 سال حبس محکوم شد .

«دکتر ولی الله جغتایی» افزود: بعد از یک سال بازرسی و پیگیری مداوم با حکم دادستانی و همکاری نیروی انتظامی از زیرزمین یک واحد قصابی در سبزوار 445 کیلوگرم انواع گوشت فاقد مشخصات و تاریخ مصرف کشف شد .

وی ادامه داد: این متخلف در منزل شخصی نسبت به کشتار دام و ممهور کردن آن با استفاده از مهر جعلی و عرضه گوشت به شهروندان اقدام می‌کرد، اما در هر بار بازدید بازرسان دامپزشکی با شگرد خاصی این مساله را انکار می‌کرد .

قصاب متخلف

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با اعمال تغییرات محرمانه جزئی در مهر مخصوص دامپزشکی، در بازدید اخیر از این واحد قصابی متخلف جعل مهر قطعی شد .

وی افزود: همچنین این قصابی دارای یک زیرزمین بود که بازرسان در هر بازبینی درخواست بازگشایی آن را کرده بودند که قصاب به بهانه منزل شخصی مانع باز کردن قفل آن می‌شد.

او ادامه داد: با حکم دادستانی نسبت به بازگشایی این زیرزمین نیز اقدام شد که بوی نامطبوع مکان نشان‌دهنده انجام اقدامات غیربهداشتی و حمل‌و نقل گوشت بود. در این زیرزمین علاوه بر دو چرخ گوشت بزرگ، سردخانه‌ای بود که در آن انواع فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف همچون چربی، چانه و بینی گاو، گوشت‌های مشکوک غیر از گاو و گوسفند و سنگدان مرغ تاریخ گذشته نگهداری می‌شد.