آزار گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایسنا؛ ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از بازداشت نوجوان حیوان آزار در روستای گوربند شهرستان میناب خبرداد.

مجید وفادار در گفت‌و گو ایسنا، ‌افزود: این نوجوان ۱۷ ساله در 5 دی ماه، پس از کشتن گربه خانگی با سنگ، عکس و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت افکار عمومی و انجمن‌های حمایت از حیوانات باعث شد تا بازداشت فرد حیوان آزار سریع باشد.

‌وفادار در این خصوص، اظهار کرد: چندی پیش، یک مورد حیوان آزاری دریکی از روستاهای تابعه شهرستان میناب صورت گرفت که رسیدگی به این مسئله در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: متأسفانه چند وقتی است که موارد این‌چنینی در کشور گسترش‌یافته و نمونه دیگر آن را می‌توان به رفتار غیرانسانی با یک روباه اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان بابیان اینکه حیوان آزاری نیازمند قانون صریح و بازدارنده است، ادامه داد: لایحه این موضوع توسط ریاست سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور به مجلس ارائه‌شده و منتظر مطرح‌شدن در صحن علنی جهت تصویب و ابلاغ است.

وفادار تأکید کرد: حساسیت‌های به وجود آمده در برخورد و مطالبه عمومی در برابر حیوان آزاری‌ها بسیار خوشحال‌کننده است و امیدواریم حساسیت‌ها در حوزه حیات‌وحش نیز گسترش یابد.

از چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از کشته شدن یک گربه توسط یک نوجوان در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که احساسات برخی از افراد را برانگیخته و درصدد پیگیری این موضوع برآمده‌اند. روزانه تعداد قابل‌توجهی از اعضای مهم و تأثیرگذار اکوسیستم در حیات‌وحش ازجمله پستانداران، پرندگان، خزندگان و غیره از این چرخه حذف می‌شوند که نیازمند تأمل دوست‌داران و مسئولین محیط زیست است.