دیدن جنگل از چشم حیوانات

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک باتو؛ کشور انگلستان به داشتن جنگل‌های وسیع با تنوع گیاهی و حیوانی بالا شهرت دارد. از این روی و برای تشویق شهروندان برای بازدید از جنگل‌ها و داشتن یک تجربه استکشافی استودیو مارشمالو یک واقعیت مجازی جالب را در سال‌های اخیر طراحی کرده است.

یکی از دستاوردهای استودیو طراحی لندن به نام مارشمالو لیزر فیست ( Marshmallow laser feast ) طراحی دستگاه‌هایی است که این امکان را به انسان می‌دهد تا جنگل را از دریچه چشم حیوانات ببیند.

کشور انگلستان به داشتن جنگل‌های وسیع با تنوع گیاهی و حیوانی بالا شهرت دارد. از این‌روی و برای تشویق شهروندان برای بازدید از جنگل‌ها و داشتن یک تجربه استکشافی استودیو مارشمالو یک واقعیت مجازی جالب را در سال‌های اخیر طراحی کرده است.

بنابراین گزارش، افراد شرکت‌کننده می‌توانند جنگل‌های گریزیدل (Grizedale) را از دریچه چشم حیوانات و مخلوقات دیگر جنگل ببینند‌. این وسیله که شکل عجیبی هم دارد، یک سفر حسی و کاملاً ادراکی را ایجاد می‌کند. شرکت‌کنندگان با استفاده از این وسیله، حس هیجان‌انگیز پرواز همچون پرندگان، چشم در چشم شدن با سایر حیوانات جنگل و حتی قرار گرفتن در جای آنها را هم تجربه می‌کنند.

هدف از این طرح  دریافت ادراک بهتر از فرآیند اطلاعات بصری سایر موجودات و به‌خصوص پستانداران ذکر شده است و این که مردم فرصت داشته باشند تا درک خاص خود از جنگل را بیافرینند.

این واقعیت مجازی بر پایه لیدار‌دیتا و سی‌تی‌اسکن‌ها شکل می‌گیرد و از نرم افزار‌های فیلمبرداری پیشرفته و از تصویربرداری هوایی و چرخش نمای ۳۶۰ درجه برخوردار است. ایجاد صداهای لرزشی از دیگر امکانات این دستگاه خاص به شمارمی‌رود.

جنگل های انگلستان
استودیو مارشمالو
مارشمالو لیزر فیست
دید حیوانات
شناخت حیوانات