پیشنهاد بودجه دوهزار میلیارد تومانی شیلات در برنامه ششم توسعه

به گزارش «سرویس اقتصاد داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: اعتبارات سازمان شیلات در سال ۱۳۹۳ حدود ۸۰ میلیارد تومان از نوع تملکی دولت بود که در سال ۹۴ به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

رجبعلی قربان‌زاده افزود: در برنامه ششم توسعه نیز پیشنهاد شده است که دوهزار میلیارد تومان اعتبارات تملکی برای تولید حدود یک میلیون و ۵۱۱ هزار تن آبزی اختصاص یابد که البته تسهیلاتی حدود ۸۰ میلیارد تومان نیز برای افق برنامه ششم متصور شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرورش ماهی در قفس ۲۰۰ هزار تن هدف‌گذاری شده است و حدود ۸۱۱ هزار تن نیز در بخش آبزی‌پروری قرار است اختصاص یابد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ادامه داد: در بخش صید نیز قرار است ۷۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم که مجموع آن می‌شود یک میلیون و ۵۱۱ هزار تن که اگر منابع پیشنهادی اختصاص یابد، قابل پیش‌بینی خواهد بود.

قربان‌زاده تصریح کرد: امیدواریم مجلس با منابع تصویب‌شده فوق موافقت کرده و بتوانیم تولید آبزیان در سال آینده را به اهداف برنامه نزدیک کنیم.

وی یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه آن چیزی که در بخش اعتبارات پیشنهاد شده، بالای یک‌هزار میلیارد بود، اما آنچه اتفاق افتاد، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

قربان‌زاده تأکید کرد: در حال حاضر سالانه حدود ۸۰ میلیارد تومان اگر تخصیص بگیریم، طی پنج سال به ۴۰۰ میلیارد تومان دست خواهیم یافت که البته مشکلات اقتصادی دولت همچنان پابرجاست.


برچسب ها: