بازداشت فرد حیوان آزار در مشهد

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایسنا؛ علی کشمیری، سرپرست حقوقی پناهگاه حیوانات مهر مشهد، اظهار کرد: یکی از ساکنان مجتمع مسکونی، توله سگ پنج ماهه‌ای را با کمان حرفه‌ای هدف قرار داده بود به گونه‌ای که تیر از یک طرف وارد بدن حیوان شده و نیمی از آن از سوی دیگر بیرون زده بود.

وی اضافه کرد: این مجتمع مسکونی دقیقا هم مرز با ارتفاعات جنوبی مشهد یعنی زیستگاه طبیعی حیوانات بود که با تماس یکی از شهروندان به این منطقه مراجعه کردیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.

کشمیری با بیان اینکه بلافاصله حیوان جهت سیر مراحل درمان به کلینیک منتقل شد، ادامه داد: با همکاری قابل تقدیر نیروی انتظامی، متهم به بازداشتگاه کلانتری منتقل و عصر همان روز به دادسرا انتقال یافت، پرونده وی جهت صدور رای مفتوح است، پناهگاه مهر مشهد نیز شکایتی علیه فرد حیوان‌آزار تنظیم و به مراجع قضایی تسلیم کرد.

این فعال حمایت از حقوق حیوانات خاطرنشان کرد: ضارب در کمال خونسردی انگیزه خود را ورود سگ به داخل حیاط مجتمع مسکونی عنوان کرده است، این در حالی بود که تعدادی از ساکنان مجتمع و حامیان حیوانات در اعتراض به عمل فرد حیوان‌آزار به کلانتری و مقابل مجتمع قضایی نیز مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر خلأ قانونی موجب شده تا افراد فرصت‌طلب برای قدرت‌نمایی و زهر چشم گرفتن از دیگران حیوانات را آماج خشم و کینه خود کنند، این در حالی است که در شریعت اسلام آیات و احادیث متعددی بر لزوم خوش رفتاری با حیوانات بیان شده است.

کشمیری یادآور شد: کارشناسان اعتقاد دارند خشونت علیه حیوانات مقدمه‌ای بر خشونت علیه انسان‌ها خواهد بود.

حمید صالحی، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خصوص حیوان آزاری به ایسنا گفت: هرگونه حیوان‌آزاری را محکوم می‌کنیم و باید با اینگونه موارد طبق قانون برخورد شود.

وی اضافه کرد: در فضای کنونی جامعه که بسیار حساس بوده و مردم نیز اعتراضات زیادی نسبت به اینگونه موارد دارند، برخورد قانونی با حیوان‌آزاری بهترین روش است.