ضرب الاجل برای تاسیس وزارتخانه رفاه گاو!

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا این شورا خواستار تعیین ضرب‌الاجلی برای تشکیل وزارتخانه رفاه گاو برای حمایت از نسل گاو دراین کشور است .

این خواسته از سوی شورای جهانی هندو با توجه به قول «نارندرا مودی» در خصوص تشکیل این وزارتخانه درخواست شده است .

سال گذشته نیز یک گروه حامی گاوها در شهر دهلی‌نو هند در اعتراض به افزایش کشتار و صادرات گاو از این کشور، خواستار تشکیل وزارت‌خانه گاو بمنظور حفظ حقوق و جلوگیری از کشتار بی‌رویه این حیوان شدند.

در آئین هندو، علاوه برخدایان فراوانی که وجود دارد حیواناتی مانند بوزینه، میمون، مار و در راس آنها گاو از قداست بالایی برخوردار است .

این قداست باعث شده که کشتن و خوردن گوشت این حیوان بمنزله کشتن و خوردن انسان و از گناهان بسیار بزرگ شمرده شود، این عمل خود یکی از علل دشمنی و جدائی بین هندوها و مسلمانان می‌باشد.

در عید قربان در سال 1958 میلادی در شهرمیرت تعدادی مسلمان در یک گاری مقداری گوشت‌های قربانی را می‌بردند که هندوها به مسلمانان حمله برده و نبردی شدید میان آنان رخ داد. در این حادثه جمعی کشته و گروهی مجروح شدند.

در هندوستان احترام به گاو به‌حدی است که گاهی اگر گاوی در وسط خیابان بخوابد، صف‌های طویلی از اتومبیل‌ها و اتوبوس‌ها تشکیل می‌شود، بدون آنکه کسی حق داشته باشد که گاو را از سر راه مردم حرکت دهد و حتی پلیس هم چنین اجازه‌ای ندارد! تا اینکه گاو از سر راه با خیال راحت برخیزد و راه را برای اتومبیل‌ها باز کند.