اسب های فاقد تست مشمشه در اماکن تفریحی استفاده نشوند

به گزارش «سرویس دامپزشکی» «پایگاه خبری ماکی دام» به نقل از فارس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل گفت: اسب‌های فاقد تست بیماری مشمشه و سلامت از بیماری شاربن برای تعطیلات عید نوروز در اماکن تفریحی استفاده نشوند.

به گزارش ماکی دام به نقل از فارس، «دکتر مجید غلام‌پور» جمعه‌شب در جمع مسئولان ستاد تسهیلات سفر نوروزی، اظهار کرد: اداره دامپزشکی این شهرستان در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی تلاش زیادی دارد.

وی با اشاره به بازدید و بازرسی‌ در ایام نوروز، افزود: در زمینه بیماری مشترک بین انسان و دام در ایام نوروز باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا شاهد بروز حوادث ناخوشایند نباشیم.

رئیس اداره دامپزشکی آمل با اعلام اینکه مسافران و گردشگران زیادی در اماکن تفریحی، پارک‌ها، فضای سبز و پارک‌های جنگلی از حیواناتی همانند اسب برای سوارکاری استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در مکان‌هایی که از حیواناتی همانند اسب برای عرضه، نگهداری و سوارکاری بهره می‌برند باید استانداردهای لازم دامپزشکی لحاظ شده باشد.

این مسئول بیان کرد: سلامت اسب‌ها باید با گواهی اداره دامپزشکی تائید شده و گواهی تست آنها صادر شود؛ همچنین با استفاده از دستگاه‌های ثبت مشخصات باید گواهی برای حمل و نقل این چهارپایان صادر شود.

غلام‌پور با اعلام اینکه مجموعه مدیریتی پارک‌های جنگلی باید اسب‌هایی که برای تفریح مسافران از آنها در محوطه پارک‌ها استفاده می‌شود را شناسایی و ساماندهی کنند، ادامه داد: بیماری مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی بوده که بیشتر در اسب‌ها دیده می‌شود و از بیماری‌های مشترک انسان و اسب است.

وی در پایان گفت: باید با مشخص شدن نتیجه تست بیماری مشمشه ، تست شاربن و سم‌پاشی از اسب‌ها در پارک‌های جنگلی و اماکن تفریحی استفاده شود.