راه‌یابی سگ‌ها به محل کار

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از اکوسیستم، در اولین سال‌های راه‌اندازی آمازون، زوجی در این شرکت مشغول به کار بودند که سگشان به نام روفوس را همراه خود به محل کار می‌آورند. به مرور روفوس به کارمندی سخت‌کوش تبدیل شد، پرسنل آمازون از پنجه‌های او برای کلیک روی لینک‌های وب‌سایت شرکت استفاده می‌کردند.

اگرچه روفوس مرده است، اما آمازون اعلام کرد که تصاویر این سگ در بخشی از فضای باز شرکت به چشم می‌خورد و حتی یکی از ساختمان‌های این خرده‌فروشی نیز به اسم روفوس نامگذاری شده است.

امکانات ویژه‌ای که آمازون برای پرسنل خود در نظر گرفته است، برای سگ‌های شاغل در آمازون نیز متناسب با شرایط آنان وجود دارد، برای مثال می‌توان به وعده غذایی گوشت، میز مخصوص و فضایی استراحت و پارک مخصوص سگ‌ها اشاره کرد.

علاوه بر این، مسئولی در این غول خرده‌فروشی آمریکایی، مسئولیت دریافت گزارش از سگ‌ها را به عهده دارد. وی گفت: حضور سگ‌ها در محیط کار مکانیزم غیرمنتظره‌ای برای به وجود آمدن ارتباط است.

تحقیقاتی که اخیرا دانشگاه میشیگان انجام داده است، نشان می‌دهد که حضور سگ‌ها در محیط کار آمازون باعث افزایش همکاری، ارتباطات و صمیمیت میان کارمندان این بخش‌ها نسبت به بخش‌هایی که این حیوانات در آنها حضور ندارند، شده است.

به دنبال این اقدام آمازون، شرکت‌های بیشتری در حال موافقت با حضور سگ‌ها در فضای کار هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۷درصد از کارکنان می‌توانند سگ‌ها را با خود سر کار ببرند، این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی ۳درصد افزایش داشته است.

آناهید اعظمی فر