استفاده از آب اکسیژن‌دار برای پرندگان زینتی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ مطلبی را که برای دوستان می‌گذارم طبق تحقیقات بنده گردآوری شده و در روند پرورش قناری و دیگر پرندگان زینتی بسیار مفید و موثر است. ابن سینا در کتاب خود مطلبی را عنوان کرده که برای بیماران سرطانی و بیمارانی که زخم دارند از آب آبشار و یا آبی که زیاد در تلاطم است استفاده کنید و در کل این آب برای خیلی از بیماری‌ها مفید است و مصرف این آب از  بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

دوستان علت اینکه این آب بسیار موثر است اکسیژن بالای آب است و در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی و اکثر بیمارستانهای اروپا از این آب استفاده می‌کنند، البته به صورت مصنوعی تولید می‌کنند وحتی برای ضدعفونی از آب اکسیژنه استفاده می‌شود که آبی با دو مولکول اکسیژن (H2O2) است. لذا بنده از یک منبع آب پلاستیکی پنجاه لیتری که رنگ تیره‌ای داشت استفاده کردم دور آن را کاملا پوشش دادم تا موجب جلوگیری از رسیدن نور آفتاب به آب شود و از یک پمپ آکواریوم قوی استفاده کردم و این پمپ بصورت 24ساعته اکسیژن را وارد آب می‌کند و در حال کار است.

بیشتر بدانیم:
پرورش قناری
کیفیت آب آشامیدنی طیور

این آب را روزانه به جای آب معمولی به پرندگان خود می‌دهم و بعد از یک هفته متوجه تحرک چند برابری پرندگان شدم ومتوجه شدم پرندگانم بسیار با نشاط‌تر از گذشته شده‌اند از روزی که این فرمول را استفاده می‌کنم تقریبا دیگر با بیماری پرندگان روبرو نشده‌ام و درصد پرندگان بیمار بسیار پایین آمده است.

لازم به ذکر است که وقتی دارو را با این آب به پرندگان بیمار می‌دهید دارو با سرعت خیلی بیشتری جذب بدن پرنده می‌شود و تاثیر خود را نشان می‌دهد. برای پر کردن منبع آب هم می‌توانید از شلنگ کولرهای آبی استفاده کنید و یک شناور روی آن کار بگذارید تا مخزن بصورت اتوماتیک پر شود و دوستانی که امکان تهیه مخزن ندارند می‌توانند از ظرف‌های 20 لیتری استفاده کنند روی آن شیر کلمن نصب کنند. پیشنهاد می‌کنم تمام پرورش‌دهندگان این روش را بکار گیرند و تغییر را در پرندگان خود مشاهده کنند. بهتر است بدانیم یکی از دلائل سلامت حیوانات آزاد در طبیعت و حتی برخی از روستاییان و مردم عشایر استفاده از این نوع آب است.

گرد آورنده مطلب: هاشم صادقی از شیراز