نوار فلومترین (بای وارول )

جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایید:
 09393972664



به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ فلومترین روی دستگاه عصبی انگل اثر می‌کند (نوروتوکسیک). این سم با تاثیر روی اکسون در سیستم اعصاب محیطی و مرکزی موجب باز ماندن کانالهای سدیمی و درنتیجه باعث تغییر نفوذپذیری غشای عصبی نسبت به یونهای سدیم و پتاسیم می‌گردد. این عمل مانع انتقال درست پیام عصبی می‌شود، بطوری‌که درابتدا اسپاسم و لرزش و به دنبال آن فلجی و مرگ اتفاق می‌افتد.

فعالیت و انتقال زنبورها در داخل کندو باعث می‌گردد که بدن آنها با نوارفلومترین تماس یافته و با مقدار کمی ازماده موثره آغشته گردد. حرکت، جابجائی و برخورد زنبورها با یکدیگر نیز باعث پخش تدریجی فلومترین در کندو می‌شود. بدین ترتیب انگلهای موجود درسطح بدن سایر زنبورها در معرض ماده موثره قرارگرفته و ازبین می‌روند  .

نوارفلومترین به نحوی ساخته شده است که ماده موثره به تدریج  و به طورمدام در نقطه تماس با زنبورها جایگزین می‌شود، بنابراین پس از تماس بدن زنبورها با نوار و خروج مقداراندکی فلومترین مجددا ماده موثره به همان میزان برداشت شده و به سطح  نوار هدایت شده و جایگزین می‌شود.

مواردمصرف نوار فلومترین: تشخیص و درمان واروآزیس در زنبورعسل

میزان و طریقه مصرف نوار فلومترین: بهترین زمان برای مصرف نوار در بهار قبل ازشروع فعالیت برای تولید یا پایان تابستان بعد ازجمع آوری آخرین محصول عسل است. نسبت به جمعیت کندو 2 تا 4 نوار را بوسیله قلابهای همراه بین قابهای متفاوت بنحوی آویزان کنید که مایت‌ها بتوانند ازهردو سوی آن عبورکنند.

زمان لازم برای تشخیص و درمان:

تشخیص: جهت شناسایی مایت‌های مرده قبل از قرار دادن نوارها سینی کف کندو را با صفحه‌ای بپوشانید سپس وجود مایت‌های مرده را پس از24 ساعت برسی کنید.

درمان: نوارها راحداکثربمدت 6 هفته درکندو قرار داده سپس آنها را خارج نمائید.

موارد عدم مصرف بایوارول: طی دوره اصلی تولید عسل درکندو نباید ازاین دارو استفاده شود.

موارد احتیاط: از دسترس اطفال دور نگهداشته شود. از آلوده شدن عسل خوراکی به نوار فلومترین جلوگیری گردد. از مصرف مجدد نوارهای مصرف شده خوداری کنید. جهت جلوگیری از بروز مقاومت احتمالی در انگل، نوارها نباید بیش از6 هفته درکندو قرارگیرند.

هنگام کاراز خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خوداری کنید. در موقع نصب نوارها از دستکش استفاده شود و پس از نصب دستها را با آب و صابون شستشو دهید.

ازنگهداری نوارها در جوارسموم و مواد شیمیائی دیگر خوداری گردد. نوارهای مصرف شده را در محلی امن بطوری‌ که سبب آلودگی آبهای جاری و زیر زمینی نگردد دفن نمائید.

فلومترین برای ماهیان سمی است بنابراین از انداختن نوارهای استفاده شده در آبهای راکد یا جاری خوداری کنید.

برای حصول نتیجه بهترلازم است همه کندوهای یک منطقه بطورهمزمان مداوا شوند.

بعدازخاتمه تاریخ انقضا ازمصرف خوداری گردد.

اثرات جانبی بای وارول: در صورت مصرف به طریق توصیه شده عوارض جانبی ندارد.

شرایط نگهداری نوار فلومترین: فرآورده را در جای خشک و خنک و تا زمان مصرف دربسته بندی اصلی نگهداری کنید.

زمان پرهیز ازمصرف: درصورت استفاده به روش توصیه شده دوره پرهیز لازم نیست.

شماره پروانه ساخت: 1268c

تولید کننده: بایرلور کوزن - آلمان
 

نوار فلومترین