آشنایی با شرکت دارویی دامیاران اراک

«ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سالیان متمادی است که پرورش دام بصورت سنتی دراقصی نقاط کشور پهناور ایران توسط نیاکان ما انجام و یکی از  منابع تامین تغذیه محسوب می‌گردد.

در حال حاضر در کشور علاوه بر دامپروری سنتی که در جوار امور کشاورزی انجام میشود، بزرگترین بخش پرورش گوسفند و بز توسط عشایرمحلی در سراسر کشور و بصورت کوچ دامها در ییلاق و قشلاق مناطق مستعد و مراتع غنی برای چرای دام انجام میشود که هنوز هم این روش بعنوان یکی ازمنابع عمده تامین پروتئینهای دامی‌کشور بخصوص گوسفند و بز محسوب میشود.

برای اطلاع از محصولات این شرکت کلیک کنید: دارونامه شرکت دامیاران اراک

دراین برهه زمانی باتوجه به نقش مهم پروتئینهای حیوانی در جیره غذائی خانوارهای کشور، ازدیاد جمعیت و نیازبه تامین پروتئین افزون تر، تنها روشهای سنتی پاسخگو نبوده لذا پرورش دام و طیور از طریق صنعتی به علت راندمان بالاتر از اهمیت ویژه برخوردار می‌باشد. پرورش طیور اعم از گوشتی، تخم گذار، مادر و ... در مزارع پرورش طیور بر اساس آخرین استانداردهای علمی‌انجام گرفته و میزان تولیدات آنها در کشور در رده‌های نخست جهانی قرار دارد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی از تولیدات به کشورهای همجوار صادر می‌گردد.

ضمناً نظر به اهمیت مصرف فرآورده‌های لبنی و نیاز مبرم به تولید آنها در کشور مبادرت به احداث دامپروریهای صنعتی براساس آخرین دستاوردهای علمی‌جهت پرورش گاوهای شیری و گوساله‌های پرواری در سراسر کشورگردیده است.

بدیهی است جهت تامین داروهای دام و طیور و واکسنهای صنعت دامپروری کشور نیاز به کارخانجات تولید نهاده‌های مورد نیاز میباشد.

طبق آخرین آمار سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی متجاوز از 50 کارخانه تولید دارو، مکمل و واکسن در کشور وجود دارد که بیش از 95% از کل نیازهای کشور را تامین می‌نمایند.

نکته حائز اهمیت، نقش و رسالت کارخانجات داروسازی داروهای دامپزشکی در آموزش و معرفی علمی‌و عملی داروهای حیاتی دام و طیور به مراکز مصرف و پرورش دام وطیورمیباشد که کمک شایانی در ارتقاء بهداشت دام و طیور کشور داشته است.

نگاهی گذرا به شرکت داروسازی دامیاران اراک

نظر به ضرورت تولید و تامین داروهای دام و طیور در داخل کشور شرکت داروسازی دامیاران اراک در سال 1369 هجری – شمسی مطابق با 1990 میلادی توسط بخش خصوصی تاسیس گردید.

- محل دفتر مرکزی شرکت در تهران است.

- محل استقرار کارخانه در شهر صنعتی کاوه ، شهرستان ساوه و درفاصله 120 کیلومتری تهران میباشد.

- مساحت کارخانه داروسازی دامیاران اراک 5000 متر مربع و زیر بنای آن حدود 2500 متر مربع میباشد.

- بخشهای تولید کارخانه داروسازی دامیاران اراک مشتمل بر بخش تولید و بسته بندی اشکال داروئی بصورت مایعات وتولید و بسته بندی جامدات (پودر، گرانول، قرص، بولوس) میباشد.

- کارخانه داروسازی دامیاران اراک دارای آزمایشگاههای کنترل، بخش R&D، بخش فرمولاسیون، بخش مهندسی ،بخش ترابری و بخش خدمات میباشد.

- در حال حاضر 20 قلم از داروهای اساسی دام وطیور در کارخانه داروسازی دامیاران اراک تولید میگردد. ضمناً چندین قلم داروی جدید در مرحله فرمولاسیون میباشد.

- دفترهیئت مدیره، مدیرعامل، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی داخلی و خارجی در دفتر مرکزی شرکت در تهران قراردارد.

- شرکت داروسازی دامیاران اراک با دارا بودن داروهای تولیدی و با دارا بودن شبکه توزیع مویرگی از طریق 30 نمایندگی در کل کشور امور توزیع و فروش را انجام میدهد.

- تخصصهای مورد نیاز نظیر دامپزشکی، داروسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و امور مالی در این شرکت مشغول به انجام وظایف محوله میباشد.

- هدف گذاری برای صادرات جزو برنامه‌های آتی شرکت میباشد.

هدف مسئولین این شرکت تولید داروهایی براساس استانداردهای GMP و ارائه آن به بازار مصرف و تجویزآن توسط دکتران دامپزشک میباشد.

امید است با ارائه خدمات مطلوب در جهت دستیابی به بهداشت عمومی‌، بهداشت دام وطیور، کنترل بیماریهای دام و طیور و بیماریهای مشترک انسان و دام توسط این شرکت نائل گردیم.

دامیاران اراک
شرکت دارویی دامیاران اراک