گیت-ولو-یکسر-رابط-یکسر-فلنج-بلند
گیت ولو یکسر رابط یکسر فلنج دسته بلند

به گزارش «سرویس کشاورزی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ از شیر دروازه‌ای یا همان شیر کشویی (Gate Valve) که عموم کشاورزان آن را به عنوان شیر فلکه می‌شناسند، برای قطع کامل و یا ایجاد ارتباط بین دو جریان آب به کار برده می‌شود. شیرهای کشویی در حقیقت باید به صورت کاملاً باز و یا کاملاً بسته مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از شیر کشویی برای تنظیم دبی (حالت نیمه‌باز) اگرچه بین کشاورزان رواج دارد اما درست نمی‌باشد.

گیت ولو یکسر رابط یکسر فلنج دسته بلند با زبانه لاستیکی در طول سال‌های گذشته، انتخابی محبوب برای استفاده‌ی عموم بوده است. عملکرد خوب این شیر در کنار قیمت مناسب، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن می‌باشد. این شیرها برای باز و بسته نمودن مسیر جریان آب در لترال‌ها و خطوط اصلی به کار می‌رود. این شیر از سمت رابط بدون نیاز به پیچ، مغزی یا رابط اضافه و مستقیما به لوله پلی اتیلن وصل و آب بندی می‌شود.

همین موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف اتصالات و کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود. کنترل جریان ورودی در شیرهای گیت ولو با حرکت عمودی دیسک نسبت به جریان آب اتفاق می‌افتد و حرکت دیسک نقش اصلی را در باز و بسته نمودن مسیر جریان آب دارد. ازین رو جنس دیسک به کار رفته در شیرهای کشویی (گیت ولو) تاثیر چشمگیری در کیفیت شیر تولید شده دارد. دیسک‌های با کیفیت پایین با گذر زمان در مقابل جریان فرسوده شده و کیفیت آب بندی خود را از دست می‌دهند.

سایزهای مختلف گیت ولو یکسر رابط یکسر فلنج دسته بلند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

سایز-گیت-ولو-یکسر-رابط-یکسر-فلنج-دسته-بلند