گیت-ولو-یکسرفلنج-کوتاه

به گزارش «سرویس کشاورزی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ شیر فلکه یکسر رابط و یکسر فلنج جزو دسته شیر فلکه پلیمری می باشد که با نام گیت ولو نیز نامیده می‌شود. داخل این شیر توپی هست که وظیفه قطع و وصل کردن جریان سیال را به عهده دارد.

با چرخش دسته باز و بسته می‌گردد. سرعت عملکرد اینگونه شیرها بالاست و برای سیالاتی که نیاز به تغییر حالت سریع از حالت بسته و یا باز را دارند بهترین گزینه می‌باشد. از نظر افت فشار این شیرها یکی از شیرهای با افت فشار ناچیز محسوب می‌شود. مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش هستند؛ تحمل فشار کاری تا 10 بار را نیز دارا می‌باشند. شیرهای توپی ممکن است دوراهه، سه راهه و چند راهه باشد.

اجزای شیر فلکه یکسر رابط و یکسر فلنج پارس خاور

بدنه

درپوش

ساقه

بندآور

نشیمن گاه

دسته

ادوات آب بندی

مکانیزم

با فلنج و رینگی که در دو سر شیر موجود می‌باشد می‌توان اتصال فلجدار به شیر وصل نمود یا از سمتی که رابط وجود دارد لوله را به آن وصل کرده و جریان سیال را به داخل شیر هدایت نمود و با چرخش دسته شیر می توان جریان آب را بسته یا یاز کنیم.

مزایا

1- قیمت ارزان

2- سبکی

3- حجم کم

4- نصب و تعمیر راحت

5- آب بندی خوب

6- سرعت عملکرد بالا

7- افت فشار بسیار کم

از مزایای شیرهای فلکه پلیمری نسبت به دیگر شیرهای مشابه می‌باشد. این مزایا باعث شده که شیرهای توپی به یکی از پرمصرف‌ترین شیرها در زمینه صنعت، پتروشیمی، کشاورزی، آبیاری و همچنین مناسب سیالات اسیدی باشند.

سایز-گیت-ولو-یکسرفلنج-کوتاه