وضعیت بدنی در گربه‌ها

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ با مطالعه این مطلب و توجه به تصاویر آن خواهید فهمید که گربه شما چاق است یا لاغر، و با دریافت این مهم می‌توانید رژیم غذایی مناسب حیوان را انتخاب کنید.

شرایط بسیار لاغر تا لاغر

1- دنده‌های گربه‌های موکوتاه به‌راحتی قابل مشاهده است، هیچ چربی با لمس دست احساس نمی‌شود، شکمی بسیار فرو رفته، مهره‌های ستون فقرات و استخوان لگن خاصره به‌راحتی لمس می‌شوند.

2- دنده‌های گربه‌های موکوتاه به‌راحتی قابل مشاهده است، مهره‌های کمر نیز با حداقل توده‌ی عضلانی خیلی راحت دیده می‌شوند، شکم فرو رفته، در لمس بدن هیچ چربی احساس نمی‌شود

3- دنده‌ها با کمترین پوشش چربی و عضله قابل لمس هستند، مهره‌های ستون فقرات واضح هستند، حداقل چربی در شکم.

4- دنده‌ها با حداقل پوشش چربی قابل لمس هستند، قوس کمر در انتهای دنده‌ها قابل رویت است، چربی اندک در شکم اما هیچ برآمدگی ندارد.

گربه لاغر

شرایط ایده‌آل

5- بدن موزون و متعادل، قوس کمر را می‌توانید در انتهای دنده‌ها ببینید، دنده‌ها با لایه‌ی کمی از چربی قابل لمس هستند، حداقل برآمدگی در شکم دیده می‌شود.

گربه متناسب

بیشتر بدانیم:
چاقی در گربه
ده عامل اضافه وزن در گربه‌ها

شرایط چاق تا خیلی چاق

6- دنده‌ها با کمی چربی اضافی قابل لمس هستند، برآمدگی شکم و قوس کمر قابل تشخیص هستند اما خیلی واضح و نمایان نیستند، شکم چربی اضافی ندارد.

7- دنده‌ها با لایه‌ای از چربی پوشانیده شده و به‌راحتی قابل لمس نیستند، قوس کمر قابل تشخیص نیست، برآمدگی شکم آشکار بوده و دارای چربی متوسطی است.

8- دنده‌هایی که با چربی اضافه پوشانده شده و قابل لمس نیستند، قوس کمر دیده نمی‌شود، گردی شکم و چربی‌های آن آشکارا دیده می‌شود، در ناحیه کمر نیز تجمع چربی وجود دارد.

9- دنده‌ها با لایه‌ی ضخیمی از چربی پوشانده شده و قابل لمس نیستند، چربی انباشته شده در ناحیه کمر، صورت و بقیه اندام‌ها وجود دارد. قوس کمر دیده نمی‌شود، در ناحیه شکم نیز چربی فراوانی ذخیره شده است.

گربه چاق