پنس‌های پلاک‌کوبی

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ شماره‌گذاری یا پلاک‌کوبی دام‌ها بسیار مفید و کمک‌کننده است، چراکه با انجام آن به‌راحتی می‌توان در انجام امور دامداری نظم و سرعت بخشید. اموری چون؛ واکسیناسیون، تشخیص آبستنی، تلقیح مصنوعی، کنترل شیردهی و میزان چربی آن، همچنین خشک کردن گاوها با بهره‌گیری از اطلاعات ثبت شده در پرونده یا شناسنامه دام و یا به هنگام ثبت اطلاعات و دستورالعمل‌های موردنیاز تنها با ذکر شماره‌ی مخصوص دام موردنظر کار و زحمت دامداران و دامپزشکان یا افرادی که به نحوی در امور دام شراکت دارند را سهل و آسان کرده و نظم و ترتیب خوبی به دامداری داده و رسیدگی به امور را سرعت می‌بخشد.

علاوه بر این پلاک‌کوبی دام‌ها از برنامه‌های پیشنهادی کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و شبکه‌های دام می‌باشد تا از هدررفت زمان در هنگام واکسیناسیون، معاینات و آمارگیری جلوگیری و کار با ضریب اطمینان بیشتری انجام شود.

انواع مختلفی از این پلاک‌ها توسط شرکت ایران تورنگ تولید شده است که با ضربه زدن بر روی عبارت زیر انواع مدل‌های آن‌را خواهید دید:
پلاک‌های شناسایی دام

برای نصب پلاک‌هایی که به گوش دام متصل هستند نیاز به وسیله‌ای به نام «پلاک کوبی» خواهید داشت. برای دامداری‌های صنعتی که تعداد زیادی دام را درخود جا داده‌اند کیفیت پلاک‌کوب بسیار مهم می‌باشد تا با مصرف مداوم آسیب ندیده و به‌درستی عمل کند.

دو نوع پلاک کوب توسط شرکت ایران تورنگ تولید شده است که در زیر انواع آنرا می‌بینید.

برای مشاهده جزئیات بر روی هر محصول ضربه بزنید:
پنس پلاک کوبی مدل A (گوسفندی)
پنس پلاک کوبی، پیستونی مدل D