پلاک‌های شناسایی دام

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ بسیاری از دامداران بدلیل عدم آگاهی از مزایا و نتایج شماره‌گذاری گله‌های گاو و گوسفند، هنوز جهت جداسازی و شناسایی حیوانات از علامت‌ها و آثار موجود بر روی پوست یا اعضای خارجی بدن حیوان استفاده می‌نمایند. این علامت‌ها در بیشتر مواقع به اندازه‌ای شبیه به هم می‌باشند که امکام تشخیص و تفکیک را برای دامداران مشکل و گاهی آنها را دچار اشتباه می‌سازد. به‌ویژه در گله‌های بزرگ این شیوه‌ی شناسایی هرگز توصیه نمی‌شود.

دامداران می‌توانند با قبول هزینه‌ای اندک و در کوتاه‌ترین زمان، از روش شماره‌گذاری یا پلاک‌کوبی بهره جسته تا هنگام درمان، واکسیناسیون، تشخیص آبستنی، تلقیح مصنوعی، کنترل شیردهی و میزان چربی آن، خشک کردن گاوها با بهره‌گیری از اطلاعات ثبت شده در پرونده یا شناسنامه دام و یا به هنگام ثبت اطلاعات و دستورالعمل‌های لازم فقط با ذکر شماره‌ی مخصوص دام موردنظر کار و زحمت خود و دامپزشکان یا افرادی که به نحوی در امور دام دخالت دارند را آسان نموده و در ایجاد نظم و ترتیب در دامداری و سرعت بخشیدن به امور موفق باشند.

پلاک‌کوبی از برنامه‌های پیشنهادی کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و شبکه‌های دام بوده تا از اتلاف وقت در هنگام واکسیناسیون، معاینات و آمارگیری جلوگیری و کار با ضریب اطمینان بیشتری انجام شود.

پلاک‌های شرکت ایران تورنگ

شامل پلاک اورینگی گردن، پلاک گوش گاو، پلاک گوش گوساله و پلاک گوش گوسفند، در اندازه‌های مختلف و در رنگ‌های متنوع، ساخته شده از بهترین مواد هستند که هرگز تغییر رنگ و فرم نداده و انعطاف‌پذیرند.

برای مشاهده جزئیات بر روی نام هر محصول ضربه بزنید:
پلاک گوش گوسفند مدل A (خورشیدی)
پلاک گردن دام
پلاک گوش دام بزرگ و گوساله مدل D
پلاک اورینگی گردن دام
پلاک گوش گاو مدل B1

برای نصب انواع گوشی این پلاک‌ها نیاز به پنس پلاک‌کوبی خواهید داشت که با ضربه زدن برروی عبارت زیر جزئیات و انواع آنرا خواهید دید:
پنس‌های پلاک‌کوبی