غذای سهره‌ها

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سهره‌ها در طبیعت از برخی حشرات و دانه‌ها تغذیه می‌کنند اما غذای آنها در قفس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

غذا اصلی و لذیذ سهره‌ها در قفس دانه نیجر و شاهدانه است که بطور حتم می‌توان گفت هیچ غذایی را بیشتر از این دو دانه دوست ندارند. زیرا نیجر وشاهدانه غذایی پرچرب و شاداب‌کننده و محرک بوده و پروتئین بالایی دارد به‌همین دلایل برای مست کردن سهره، خواندن و جفت‌گیری بهترین غذا می‌باشند.

از دیگر غذاهایی که سهره‌ها دوست دارن تخم کافبشه است اما این خوراک را نباید بطور دائم و مکرر برای سهره استفاده کرد. بهتر است ماهی ۱ بار با شاهدانه مخلوط شود و به مصرف سهره برسد که به این صورت بسیار مفید خواهد بود.

نکته مهم: از دادن ارزن به سهره جداً خودداری کنید زیرا در بیشتر سهره‌ها این غذا بعلت ناسازگاری با سیستم بدن آنها باعث مرگشان خواهد شد.

غذاهای دیگری که برای سهره استفاده می‌شود شامل تخم کتان، تخم گشنیز، تخم کاسنی، هفت تخم، تخم کاهو و... می‌باشد که باتوجه به تجارب و تحقیقات در این زمینه به شما توصیه می‌کنیم به ندرت از آنها استفاده کنید.

سهره‌ها به چه چیزهایی علاقه دارند؟

- سهره‌ها در خوراک بیشتر به دانه نیجر و شاهدانه علاقه دارند.

- به برگ ترب نیز بسیار علاقه دارند و در روشنی رنگ بدنشان تاثیر بسزایی دارد و برای دهن‌دار شدنش (خواندن) هم کمک‌های زیادی می‌کند و توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای ۲ الی ۳ بار برگ ترب برای خوراک سهره درنظر بگیرید.

- هویج را بصورت رنده شده یا بریده شده در کنار قفس سهره‌ها قرار دهید چراکه که در میوه‌ها به هویج علاقه بیشتری دارند. هویج سبب گستردگی پهنای سرخی زیر سینه سهره و همچنین پررنگ شدن سرخی در سرشان بخصوص هنگامی که سهره تولک است و همچنین باعث تیزبین شدن دیدش می‌شود و توصیه می‌کنیم که حتماً از این میوه مفید استفاده کنید. 

بیشتر بدانیم:
آشنایی با پرنده سهره

منبع: سایت 6019


برچسب ها: