عفونت‌های ویروسی در شترمرغ

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ عفونت‌های ویروسی در شترمرغ شامل مواردی است که در این خبر بررسی خواهد شد.

نیوکاسل

موارد وقوع بیماری نیوکاسل در گله‌های شترمرغ تنها در نواحی از اسرائیل و افریقای جنوبی گزارش شده است جهت پیشگیری از بروز بیماری استفاده از واکسن کشته روغنی نیوکاسل به مقدار 1 سی‌سی قابل توصیه است. بایستی این واکسن 6 هفته بعد تکرار شده و هر شش ماه یکبار یک یادآوری تزریق شود. استفاده از واکسن زنده (لاسو) تا بصورت اسپری چشمی همزمان با واکسن کشته توصیه شده است.

بیشتر بدانیم:
آشنایی با بیماری نیوکاسل

آبله طیور

وقوع آبله درشترمرغ در اسرائیل و آمریکا گزارش شده است. این بیماری جوجه شترمرغ‌ها را درگروه سنی یک هفته تا چهارماه و با میزان مرگ و میر تا 15 درصد مبتلا می‌کند. با استفاده از واکسن‌های تجاری آبله این بیماری قابل کنترل می‌باشد.

آنفولانزای طیور

چندین مورد شیوع آنفولانزا درنواحی خاص از افریقای جنوبی گزارش شده است. درمورد این بیماری درمان شناخته شده‌ای وجود نداشته و واکسن‌های موجود در پیشگیری از ابتلاء به بیماری موثر نمی‌باشد. شترمرغ‌های آلوده ویروس را به تخم خود منتقل نموه که خطر آلوده کردن گرم‌خانه و تخم‌های سالم موجود در آن را در بردارد. ضمناً این ویروس باعث مرگ و میر جنین می‌شود.

عموماً شترمرغ‌ها نیز مانند سایر طیور و پرورش به عفونت‌های ویروس کرونا ویروس‌ها، هرپس ویروس‌ها و آدنو ویروس‌ها مبتلا می‌شوند.

بیشتر بدانیم:
آنفلانزای طیور

برای دریافت اطلاعات بیشتر خبر «شترمرغ، عفونت و بیماری‌ها» را مطالعه فرمایید.