پرنده‌های خانگی مناسب آپارتمان

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ پرندگان خانگی جذابیت‌های فراوانی دارند، علاوه بر پرواز کردن، صدای زیبای آواز خواندن هم از مشخصه‌های آنهاست؛ البته به این نکته باید توجه داشت که صدای خواندن پرنده، هرچند برای صاحبش به صدای موسیقی شباهت دارد، اما ممکن است برای همگان صدایی خوشایند نباشد و همه به اندازه صاحب پرنده از صدای خواندن او لذت نبرند. کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند. اگر به نگهداری از پرندگان در خانه علاقه دارید و خانه‌یتان در نزدیکی همسایه‌یتان است، پیشنهاد ما این است که سعی کنید که پرنده‌ای آرام‌تر و کم سروصداتر را در خانه خود نگه دارید؛ پرنده‌ای آرام که با فضای کوچک آپارتمان شما مطابقت و با شیوه خانه و زندگی شما همخوانی داشته باشد. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که کوچک بودن پرنده به معنای این نیست او به مراقبت و حفاظت کمتری احتیاج دارد؛ بلکه پرنده‌های کوچک هم به همان میزان پرنده‌های بزرگ نیازمند رسیدگی و مراقبت هستند. در این مطلب ما پرنده‌هایی را که برای زندگی در آپارتمان مناسب‌تر هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع پاراکیت یا مرغ عشق

انواع پاراکیت‌ها یسا مرغ عشق

اگر به طوطی علاقه دارید، باید گفت که پاراکیت یا مرغ عشق می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای نگهداری در خانه شما باشد. این پرنده‌ها، پرنده‌هایی کوچک و آرام هستند و از آنجا که سروصدای زیادی ندارند، باعث آزار و اذیت دیگران نمی‌شوند. توصیه می‌شود که برای پاراکیت خود، قفسی بزرگ را انتخاب کنید تا او بتواند آزادانه و به راحتی در آن‌ها بپرد و حرکت کند؛ البته تذکر این نکته نیز ضروری است که قفس‌های گرد و استوانه‌ای انتخاب خوبی برای نگهداری این پرنده‌ها نیستند.

کاکاتیل یا عروس هلندی

کاکاتیل یا عروس هلندی

اگر در خانه فضای مناسب و بزرگ‌تری دارید، عروس هلندی می‌تواند پرنده مناسبی برای شما باشد. این گونه از پرنده در مقایسه با گونه‌های کوچک‌تر به فضای بزرگ‌تری احتیاج دارد و صدا و آواز آن‌ها گاهی بلند است و ممکن است باعث آزار همسایه‌ها شود. عروس هلندی پرنده زیبایی است که صدای آن کمی آرام‌تر از طوطی‌های بزرگ است. شخصیت این پرنده جالب است و توانایی او در سوت زدن و یادگرفتن سوت زدن با موسیقی، بسیار فوق‌العاده است. این پرنده یکی از محبوب‌ترین پرنده‌هایی است که تقریباً با هر شرایط از زندگی خود را وفق می‌دهد و با سایر پرندگان ارتباط خوبی دارد.

بیشتر بدانیم:
معروفترین طوطی‌ها در ایران
پرریزی در پرندگان خانگی
مراقبت از پرنده بیمار یا صدمه‌دیده
معرفی نژادهای قناری همراه با تصاویر

فنچ و قناری

فنچ و قناری

اندازه کوچک فنچ و قناری آن‌ها را به همراهانی ایده‌آل تبدیل کرده است. اگرچه این دو گونه پرنده در مقایسه با سایر پرندگان پر سر و صداتر هستند؛ اما صدای ریز آن‌ها معمولاً باعث آزار همسایه‌ها نمی‌شود و اگر کسی تلاش به شنیدن نکند، صدای آن‌ها را نمی‌شنود. این پرنده‌ها علی‌رغم جثه کوچکشان کثیف‌کاری بسیار دارند و باید مرتب آن‌ها را تمیز کرد. بذر، سبزیجات و دانه‌های صنعتی انتخاب‌هایی مناسب برای تغذیه آن‌ها است. بد نیست بدانید که این پرنده‌های بسیار زیبا دوست ندارند که ما آن‌ها را لمس کنیم و یا به آن‌ها دست بزنیم.

پاروتلت‌ها

پاروتلت‌ها

اگرچه پاروتلت‌ها از هر زاویه‌ای که دیده می‌شوند طوطی به حساب می‌آیند اما مانند طوطی‌سانان نیستند و هیچ توانایی در جیغ کشیدن ندارند و صدای نرم و ظریف آنها حتی حساس‌ترین همسایه‌ها را هم آزار نخواهد داد. پاروتلت‌ها بسیار پرشور هستند و می‌توان آن‌ها را آکروبات‌بازهایی حرفه‌ای دانست. یکی دیگر از ویژگی‌های این گونه از پرنده توانایی یادگیری صحبت کردن در آن‌ها است. این پرنده‌های فعال و بازیگوش بسیار مهربان هستند و می‌توانند کل روز را پرانرژی با شما بازی کنند. پاروتلت‌ها زمانی که تنها باشند بهترین حیوان خانگی به حساب می‌آیند و به دلیل همین تنهایی‌طلبی، انتخابی ایده‌آل برای زندگی آپارتمانی هستند.

طوطی پاینس

طوطی پاینس

اگر واقعاً به دنبال داشتن یک پرنده بزرگ هستید، پاینس‌ها که به ماهیت آرامشان شناخته شده‌اند، گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. این گونه از پرنده‌ها که جزو آرام‌ترین گونه‌های پرنده به حساب می‌آیند، پرهای برنز رنگی دارند و انتخابی ایده‌آل برای زندگی آپارتمانی هستند.

منبع: ITPet