نمایشگاه دام و طیور و دامپزشکی اصفهان

به گزارش «سرویس همایش‌های داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی و بین‌الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از آن‌جا که بیش از 70‌درصد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان از خارج از این استان هستند و این موضوع یکی از شاخصه‌های قابل اتکای نمایشگاه اصفهان محسوب می‌شود، حساسیت‌های اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان را در خصوص امکان شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، درک کرده و تاریخ نمایشگاه صنعت دام و طیور را به سال آینده موکول کردیم.

مجید نایب‌زاده با اشاره به تغییر تاریخ این نمایشگاه از بهمن ماه سال جاری به بهار سال 96 اظهار داشت: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان بدون شک، منافع ملی را به منافع خود ترجیح می‌دهد و این نمایشگاه را با همان کیفیت و کمیت مشارکت‌کنندگان، برنامه‌ها و همایش‌های جانبی به فاصله دو ماه بعد منتقل کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس نوید داده می‌شود که در سال 96، دو نمایشگاه در حوزه صنعت دام و طیور برگزار می‌شود که یکی نمایشگاه جایگزین شده سال 95 و دیگری با فاصله 10 ماه بعد در 12 تا 15 بهمن 96 در قالب شانزدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان خواهد بود. البته از نظر تقویم میلادی و برای مشارکت‌کنندگان خارجی یکی در سال 2017 و یکی در سال 2018 قرار دارد. 

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی و بین‌الملل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان، در پاسخ به امکان تلفیق این نمایشگاه با نمایشگاه صنعت کشاورزی به دلیل شرایط فعلی، گفت: نمایشگاه دام و طیور اصفهان، نمایشگاهی کاملاً مستقل است که از نظر تعداد دوره برگزاری با نمایشگاه کشاورزی اصفهان، برابری می‌کند و حتی با توجه به کیفیت بالای این نمایشگاه و تأثیرگذاری آن در سطح کشور، حذف یک دوره، جایگزین دور بعدی آن نخواهد بود؛ به همین دلیل دو سالانه کردن این عنوان نیز گزینه‌ای دور از ذهن به نظر می‌رسید.

مجید نایب‌زاده تصریح کرد: گواه این ادعا این است که با وجود آمادگی کامل شرکت‌کنندگان اعم از بخش خصوصی، نیمه‌خصوصی و دولتی برای شرکت در نمایشگاه بهمن ماه سال جاری و حتی رزرو هتل و آغاز فعالیت‌های اجرایی و تبلیغاتی، تغییر تاریخ به طور کامل از سوی شرکت‌ها مورد پذیرش قرار گرفت. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان حذف برخی از زیرگروه‌ها به منظور رفع نگرانی‌های موجود مبنی بر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود نداشت، اذعان کرد: با بررسی انجام شده متوجه شدیم بیش از 50‌درصد مشارکت‌کنندگان و یا بازدیدکنندگان این نمایشگاه، در حوزه مشترک دام و طیور فعال هستند و امکان تفکیک این زمینه مشترک وجود ندارد. از سوی دیگر تفکیک زیرگروه‌های این نمایشگاه از نظر استانداردهای نمایشگاهی صحیح نبود و به همین دلیل بر اساس تصمیم مشترک ستاد نمایشگاه، استانداری اصفهان و اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان این نمایشگاه به سال 96 منتقل شد تا استان اصفهان به عنوان استانی در مرکز کشور، منتقل‌کننده احتمالی این بیماری از شمال به جنوب نباشد.

نمایشگاه دام و طیور اصفهان