نخستین محموله ماهیان قزل آلا به روسیه رفت

به گزارش «سرویس اقتصاد داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از میزان؛ آرش نبی‌زاده با اشاره به صادرات نخستین محموله ماهیان قزل‌آلا به روسیه گفت: این محموله 15 روز قبل از مرز آستارا خارج و موفق به دریافت تائیدیه مصرف در روسیه شده است. 

وی همچنین با بیان اینکه ماهی قزل‌آلا یکی از ماهیان باکیفیت ایران است، اظهار کرد: کیفیت ماهی قزل‌آلا بسیار بالا و قابل رقابت در بازارهای جهانی است. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی کشور گفت: ماهی جزء کالاهای استراتژیک نیست بنابراین امکان صادرات آن به هر میزان از کشور فراهم است. 

وی در ادامه قدرت ارزآوری ماهی قزل‌آلا را بسیار بالا دانست و افزود: این محموله 20 تنی که به‌صورت مستقیم به روسیه صادر شد 100‌هزار دلار ارز عاید کشور کرد. 

نبی‌زاده با اعلام اینکه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صادرات ماهی تاپایان سال 10‌هزار تن است، اظهارداشت: صادرات دائم و با برنامه، پشتوانه بسیار قوی برای تولید داخلی خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه دغدغه تولیدکنندگان مبنی بر بازار فروش ماهی با صادرات پایدار برطرف می شود، گفت: برای هر 10 تن ماهی یک نفر اشتغال مستقیم و برای سه نفر اشتغال غیرمستقیم در کشور ایجاد خواهد شد. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی کشور یادآور شد: ایران بزرگترین تولیدکننده ماهی قزل‌آلا در آب‌های شیرین جهان است و می‌تواند بازار بسیار خوبی در سطح دنیا داشته باشد.