۱۰ کاری که گربه ها از آنها متنفر هستند

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ دلیل اینکه انسانها گربه‌ها را دوست دارند بازیگوشی، کنجکاوی و دوست داشتنی بودن آنهاست. گربه‌ها حیوانات کم خرجی هستند ولی با این حال موجودات خاصی هستند و هر گربه‌ای علایق و تنفرات خاص خودش را دارد که در زیر آنها را بررسی می‌کنیم :
 

۱ - ماشین سواری گربه:

درست مثل انسانها ، گربه ها موجوداتی هستند که به همه چیز عادت می‌کنند . آنها قلمرو طلبند و دوست دارند زندگی شان طبق برنامه پیش برود و از هرگونه تغییر ناگهانی متنفرند، مخصوصا وقتی روی یک وسیله در حال حرکت قرار بگیرند! اما گربه ها برای تنفرشان از ماشین سواری دلیل خوبی دارند: آنها در ماشین سواری دچار استرس شده و ممکن است حالت تهوع بگیرند.

۲ - حمام کردن گربه:

از قدیم این باور وجود داشته که گربه ها از خیس شدن متنفرند . گربه ها مثل انسانها و سگ ها نیاز به حمام کردن منظم ندارند چون با لیس زدن خودشان را مرتب و تمیز میکنند . گربه سانان نژادهای بزرگ عاشق آب هستند ولی گربه های خانگی حاضرند هرکاری انجام دهند ولی خیس نشوند .

۳ - نوازش کردن شکم گربه:

یکی از نواحی که در گربه ها و سگ ها احساسات متفاوتی را نشان می‌دهد، شکم آنهاست . بصورت غریزی شکم گربه ها ناحیه حساس بدن آنهاست و معمولا وقتی شکم آنها را نوازش میکنیم حالت دفاعی بخود می‌گیرند ‌. در این حالت ممکن است گربه شما را ناخن بکشد و زخمی کند ‌پس بهتر است به شکمش دست نزنید.

۴ - صداهای بلند :

صداهای بلند باعث می‌شود که گربه احساس خطر کند. پس باید محیط آرامی برایش فراهم کنید، گاهی حتی صدای عطسه هم باعث ترسیدن گربه میشود!

۵ - شانه زدن گربه:

بعضی گربه هایی که از بچگی عادت به شانه زدن کرده اند با اینکار مشکلی ندارند ولی بعضی آنها موقع شانه زدن مقاومت می‌کنند و ممکن است وقتی شانه را در دست شما ببینند فرار کنند. گربه ها حیوانات روراستی هستند و اگر شانه زدن را دوست نداشته باشند با رفتارشان به ما می‌فهمانند!

۶ - نوازش خشن گربه:

گربه ها ممکن است خشن به نظر برسند ولی در واقع موجودات بسیار حساسی هستند. اگر گربه تان را با خشم نوازش کنید باعث ناراحتی او شده و ممکن است شما را ناخن بکشد. اینکار شما باعث عصبانیت او می‌شود.

۷ - کوتاه کردن ناخن های گربه :

اگر گربه شما اجازه می‌دهد براحتی ناخن هایش را کوتاه کنید خیلی خوش شانس هستید! این واکنش گربه ها حین کوتاه کردن ناخن ، یک واکنش طبیعی دفاعی آنهاست.

۸ - وجود گربه‌های دیگر در قلمرو آنها :

بجز گربه هایی که گربه شما با آنها بزرگ شده و به آنها عادت دارد ، از گربه های غریبه استقبال نخواهند کرد! این به غریزه و قلمرو خواهی گربه ها مربوط می‌شود. بصورت غریزی گربه ها تنهایی را ترجیح میدهند و به گربه های دیگر به چشم رقیب برای گرفتن غذا، اسباب بازی و یا حتی جلب توجه نگاه می‌کنند و در مورد گربه هایی که همدیگر را تحمل می‌کنند، اگر توجه کنید متوجه خواهید شد که یکی از آنها بقیه را رهبری میکند!

۹ - توجه زیاد به گربه:

در حالی که سگها از توجه و محبت شما سیر نمی‌شوند، گربه ها مقدار خاصی توجه می‌خواهند! اکثر گربه ها نمی‌توانند تحمل کنند که شما مدام همراه آنها باشید، بغلشان کرده و نوازششان کنید. وقتی گربه نیاز به توجه داشته باشد با میو میو کردن و یا مالیدن خود به پاهای شما این را به شما می‌فهماند.

۱۰ - کم توجهی به گربه:

اگر وقتی گربه تان به توجه شما نیاز دارد به او بی توجهی کنید باعث رنجش او خواهید شد. اگر وقتی حیوان غذا می‌خواهد به او بی توجهی کنید باید ساعت ها میو میو کردن و بد خلقی او را تحمل کنید! بعضی گربه ها وقتی مدت زمان طولانی تنها می‌مانند دچار استرس شده و ممکن است وسایل خانه را خراب کرده و یا بیرون از باکس خاکشان خرابکاری کنند.

مترجم : محبوبه خاکشور 

گربه
ماشین سواری گربه
حمام کردن گربه
نوازش شکم گربه
شانه زدن گربه
شانه زدن گربه
نوازش خشن گربه
کوتاه کردن ناخن گربه
توجه زیاد به گربه