• همه گیر شناسی رینوتراکئیت عفونی

    همه گیر شناسی رینوتراکئیت عفونی

    رینوتراکئیت عفونی (IBR) بیشتر در دام‌های با سن بالاتر از 6 ماه رخ می‌دهد. میزان ابتلا به این بیماری در گله گاو‌ها، 30-20 درصد و درموارد نادر به 100 درصد هم می‌رسد.

  • علائم بیماری عفونت هرپس ویروسی 1 گاوی

    علائم بیماری عفونت هرپس ویروسی 1 گاوی

    ویروس BHV1 عامل یماری عفونت هرپس ویروسی 1 گاوی؛ سلول‌های قسمت فوقانی دستگاه تنفس را مبتلا می‌کند و سبب تورم مخاط بینی (رینیت)، التهاب حنجره و نای می‌شود.

  • آیورجکت، تزریق بدون درد

    آیورجکت، تزریق بدون درد

    تنها «آیورجکت» بدون درد است. آیورجکت محصول شرکت داروسازی نصر فریمان می‌باشد.

  • zoopha exir pars

    دارونامه شرکت دارویی زوفا پرنیان پارس(زوفا اکسیر پارس)

    دارونامه شرکت دارویی زوفا پرنیان پارس

    شرکت زوفاپرنیان پارس، اولین تولید کننده ی سرم های هایپرتونیک در ایران میباشد و هدف اولش، ارتقا صنعت دامپزشکی و سلامت جامعه انسانی و حیوانی است.

  • پیشگیری و درمان رینوتراکئیت عفونی گاو

    پیشگیری و درمان رینوتراکئیت عفونی گاو

    به‌طورکلی راهکار‌های کنترلی بیماری رینوتراکئیت عفونی گاو شامل حفاظت زیستی، واکسیناسیون و ریشه‌کنی بیماری می‌باشد. گاوهایی که از از بیماری بهبود یافته‌اند، ایمن می‌شوند.

  • علل ویروسی سقط جنین

    بیماری زبان آبی و سقط جنین

    بیماری زبان آبی و سقط جنین

    بیماری زبان آبی یک بیماری فصلی بوده و جمعیت دام‌های اهلی را در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری درگیر می‌کند. این بیماری به‌وسیله پشه گزنده culicoides variipennis منتقل می‌شود.

  • همه گیرشناسی بیماری زبان آبی

    پشه کولیکوئیدس و بیماری زبان آبی

    فاکتورهای اکولوژی نظیر بارندگی شدید، دما و رطوبت بالا نقش مهمی در تشدید جمعیت حشرات و متعاقباً بروزعفونت دارند. پشه کولیکوئیدس شب‌ها فعال بوده و در این هنگام، دام‌هایی که خارج از آغل هستند را می‌گزد.

  • علائم بیماری زبان آبی

    علائم بیماری زبان آبی

    از نشانی‌های اصلی این بیماری پرخونی، خیز، التهاب، خونریزی و ضایعات بر روی پوست سم به همراه التهاب است و دام‌های مبتلا دارای حرکات متناوب لب‌ها و زبان هستند.

  • جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری زبان آبی

    تشخیص بیماری زبان آبی

    در مورد ویروس زبان آبی انجماد بافت‌های آلوده موجب ازبین رفتن ویروس می‌شود. اندام‌ها و بافت‌ها بایستی در دمای 4 درجه سانتی‌گراد به آزمایشگاه ارسال شوند.

  • علل ویروسی سقط جنین

    بیماری ویروس آکابان و سقط جنین

    بیماری ویروس آکابان و سقط جنین

    ویروس آکابان متعلق به جنس بونیاویروس از خانواده بونیاویریده است. این ویروس به‌وسیله مگس‌ها و پشه‌ها منتقل می‌شود. عفونت حاصل از این ویروس می‌تواند به سقط، مرده‌زایی و تولد پیش از موعد بیانجامد.

  • بیماری زایی و علائم بیماری ویروس آکابان

    علائم بیماری ویروس آکابان

    اولین شکل بیماریویروس آکابان، آرتروگریپوزیس است که در گوساله‌های بالغ‌تر رخ می‌دهد، دومین حالت، آرتروگریپوزیس همراه با هیدروآنسفالی است و سومین حالت نیز، تنها هیدروآنسفالی است.

  • ذغال گوساله (شارکول زوفاکپ)

    ذغال فعال شارکول زوفاكپ گوساله

    کپسول ذغال فعال خوراکی (شارکول زوفاکپ) جهت رفع مسمومیت‌های دارویی و دیگر انواع سموم استفاده شده و مانع جذب سیستمیک آنها می‌شود.

  • مخصوص استفاده در دام های بزرگ

    ست سرم های معمولی و هایپرتونیک (دو شاخه)

    ست سرم مخصوص استفاده دام بزرگ

    ست سرم‌های معمولی و هایپرتونیک مخصوص استفاده در دام های بزرگ محصولی از شرکت زوفاپرنیان پارس بوده و برای تزریق وریدی سرم‌های هایپرتونیک و حجم‌های بالای سرم‌های ایزوتونیک درنظر گرفته شده است.

  • مخصوص استفاده در دام های بزرگ

    ست سرم های معمولی و هایپرتونیک (تک شاخه)

    سرم های معمولی و هایپرتونیک

    ست سرم‌های معمولی و هایپرتونیک مخصوص استفاده در دام های بزرگ محصولی از شرکت زوفاپرنیان پارس بوده و برای تزریق وریدی سرم‌های هایپرتونیک و حجم‌های بالای سرم‌های ایزوتونیک درنظر گرفته شده است.

  • علل ویروسی سقط جنین

    اسهال ویروسی گاو (BVD) و سقط جنین

    اسهال ویروسی گاو BVD و سقط جنین

    ویروس BVD یا اسهال ویروسی یکی از عوامل سقط جنین در دام می باشد. جنس پستی ویروس و خانواده فلاوی ویریده قرار دارد. این ویروس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری دستگاه گوارش شناخته شده است و میزبان‌های این ویروس، نشخوارکنندگان اهلی و وحشی هستند.

عناوین اصلی