• آیا آنفولانزای سگ به انسان منتقل می شود؟

    آیا آنفولانزای سگ به انسان منتقل می‌شود؟

    آنفولانزای سگی نوعی بیماری تنفسی است که توسط ویروس‌هایی که بینی، گلو و شش‌ها را درگیر و عفونی می‌کنند، به وجود می‌آید. گاهی این بیماری به قدری حاد می‌شود که کشنده خواهد بود.

  • آنفولانزای سگی یا سرماخوردگی در سگ

    آنفولانزای سگی یا سرماخوردگی در سگ

    آنفولاانزای سگی نوعی عفونت ویروسی واگیردار می‌باشد که در بین سگ‌ها اتفاق می‌افتد. اگرچه این بیماری به ندرت باعث مرگ حیوان می‌شود، ولی بسیار واگیردار است.

  • بیماری لپتوسپیروز (Leptospirosis)

    بیماری لپتوسپیروز Leptospirosis

    بیماری لپتوسپیروز (Leptospirosis) که با نام‌های تب شالیزار (field fever)، تب جلوی ساقی (pretibial fever) شناخته می‌شود و در ایران به تب بیجار نیز معروف است.

  • اهمیت و برنامه واکسیناسیون سگ ها

    اهمیت و برنامه واکسیناسیون سگ‌ها

    واکسیناسیون سگ‌ها شامل واکسن چندگانه و هاری می‌باشد که در ادامه با زمان‌بندی دقیق و نوع واکسن‌ها آشنا خواهید شد.

  • تشخیص، کنترل و پیشگیری بابزیوز

    تشخیص، کنترل و پیشگیری بابزیوز

    گونه‌های مختلف بابزیا تنها بوسیله کنه‌ها قابل انتقال هستند و ناقلین دیگر برای انتقال بیماری نقشی ندارند و سایر راه‌های انتقال از نقطه نظر اپیدمیولوژی قابل توجه نیستند کنه‌ها میزبان‌های اصلی و واقعی بابزیا‌ها می‌باشند.

  • بیماری هایی که حیوانات خانگی به همراه دارند

    بیماری‌هایی که حیوانات خانگی به‌همراه دارند

    مراقبت از حیوان خانگی تجربه فوق‌العاده‌ای برای کودکان است، اما باید بدانیم که حیوانات نیز مانند انسان میکروب‌های زیادی را با خود حمل می‌کنند و باید از نوع بیماری و نحوه پیشگیری آن آگاه باشیم.

  • دیستمپر در سگ ها (Canine Distemper)

    دیستمپر در سگ‌ها

    بیماری دیستمپر در سگ‌ها، بیماری‌ای ویروسی مسری و جدی در سگ‌ها می‌باشد که درمان آن تا به امروز ناشناخته است. غالباً توله‌های 3 تا 6 ماه را درگیر می‌کند و بیشترین آمار مرگ و میر را می‌دهد.

  • هیپوگلیسمی یا قند خون پایین در توله سگ ها

    هیپوگلیسمی یا قند خون پایین در توله سگ‌ها

    پایین بودن قند خون بر توله سگ‌ها بیش‌تر از سگ‌های بالغ اثر می‌گذارد. به این نکته باید توجه داشت که حتی اگر توله سگمان سالم هم باشد، باید علائم پایین بودن قند خون را بشناسیم و راه‌های مقابله با آن را بدانیم.

  • دلایل و درمان قرمزی چشم سگ

    دلایل و درمان قرمزی چشم سگ

    قرمزی چشم سگ و التهاب آن، عوامل متعددی می‌تواند داشته باشد، از حساسیت خفیف گرفته تا آب‌سیاه (Glaucoma) که ممکن است منجر به کوری شود.

  • کلستریدیوم تتانی عامل بیماری کزاز

    کلستریدیوم تتانی عامل بیماری کزاز

    کلستریدیوم تتانی عامل بیماری مهلک کزاز می‌باشد. کزاز یک بیماری عفونی بسیار کشنده مشترک بین انسان و پستانداران است که بوسیله زهرابه یا توکسین کزاز ایجاد می‌شود.

  • محلول استریل تزریقی

    مولتی ویتامین

    مولتی ویتامین

    هر میلی‌لیتر از داروی مولتی ویتامین شرکت نصر فریمان محتوی چندین ویتامین است.

  • NANOBIOCIDE NF

    نانو بیوساید NF در دامدارى ها

    نانو بیوساید NF در دامدارى‌ها

    نانو بیوساید NF بر پایه مواد معدنى تولید شده و به علت دوره عمل طولانى مدت پایدارى، سازگارى با محیط زیست، نداشتن مقاومت دارویى و موثر بودن بر طیف گسترده‌اى از ویروس‌ها، باکترى‌ها و قارچ‌ها قابل توجه است.

  • اسهال و استفراغ پاروا ویروسی سگ

    اسهال و استفراغ پاروو ویروسی سگ

    عفونت پاروا ویروس یا پاروو (Parvo) که اصطلاحاً به آن ویروس اسهال و استفراغ پاروویی سگ نیز می‌گویند یک بیماری خطرناک ویروسی مخصوصاً برای توله‌هاست.

  • پودر استریل قابل تزریق Ceftiprin

    سفتیوفور سدیم 0/25 گرم (سفتی پرین 0/25)

    سفتیوفور سدیم 0/25 گرم، سفتی پرین 0/25

    هر ویال داوری سفتی پرین 0/25 حاوی 250 میلی‌گرم سفتیوفور سدیم می‌باشد که بعد از آماده‌سازی محلول آن معادل 50 میلی‌گرم سفتیوفور پایه (Base) به صورت ملح سدیم در یک میلی‌لیتر خواهد داشت. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان می‌باشد.

  • بیماری کرم قلب در سگ (dirofilariasis)

    بیماری کرم قلب در سگ

    دیروفیلاریا ایمیتیس، انگلی است که به نام کرم قلب شناخته می‌شود. کرم قلب (دیروفیلاریازیس) در سگ از طریق نیش پشه‌هایی که حامل لارو عفونی دیروفیلاریا ایمیتیس هستند منتقل می‌گردد.

عناوین اصلی