• مشخصات و ترکیبات فوزباک

    مشخصات و ترکیبات فوزباک

    فوزباک آنتی‌بیوتیکی است که پس از سال‌ها تحقیق توسط پرفسور آرنولد کلوزی در انستیتو پاستور فرانسه، دانشگاه مونت پولیر فرانسه و انستیتو تحقیقات دامپزشکی بلژیک کشف گردید.

  • برنامه های شاتل در مبارزه با کوکسیدیوز

    برنامه های شاتل در مبارزه با کوکسیدیوز

    باوجود اینکه مصرف یونوفورها در کلیه برنامه‌ها ادامه می‌یابد، به‌تدریج آنتی‌‌کوکسیدیال‌های سنتتیک وارد برنامه‌های شاتل می‌شود تا نتایج بهتری گرفته شود.

  • شرایط مطلوب جهت تشکیل اسپور کوکسیدیاها

    شرایط مطلوب جهت تشکیل اسپور کوکسیدیاها

    با آگاهی شرایط مطلوب جهت تشکیل اسپور کوکسیدیاها و مدیریت صحیح مرغداری می‌توان با بیماری کوکسیدیوز مبارزه کرد.

  • رویارویی با برونشیت طیور

    رویارویی با برونشیت طيور

    برونشیت عفونی گرفتاری روزافزون مرغداری‌ها است. لذا آگاه بودن از سویه‌هائی که پیرامون مرغداری به‌سر می‌برند اهمیت حیاتی دارد.

  • تقویت سیستم ایمنی خود مرغ می تواند بیماری ها را کاهش دهد

    تقویت سیستم ایمنی خود مرغ می تواند بیماری ها را کاهش دهد

    مرغداران در همه جای جهان با موضوع کوکسیدیوز آشنایی دارند و از اثر منفی آن در رشد مرغ‌ها آگاه هستند. در دهه‌های گذشته راه‌های مختلفی برای کنترل آن درپیش گرفته شده است، اما با این همه این بیماری هنوز هم دیده می‌شود.

  • مسمومیت طیور با انواع گازها

    مسمومیت طیور با انواع گازها

    گازهای مختلف موجود در دانه‌های طیور باعث ایجاد مسمومیت می‌شود و عوارض بسیاری را به‌دنبال دارد. در متن ذیل با برخی از این گازها آشنا می‌شویم.

  • بیماری کاندیدیازیس در طیور (Avian candidiasis)

    بیماری کاندیدیازیس در طیور

    بیماری کاندیدیازیس در طیور (Avian candidiasis) نوعی بیماری قارچی پرندگان ازجمله طیور اهلی می‌باشد که قسمت فوقانی دستگاه گوارش را مبتلا می‌کند و اغلب به‌طور ثانوی پس از برخی از بیماری‌های تضعیف‌کننده رخ می‌دهد.

  • ویتامین hypervit

    آد ۳ ای فورت (هایپرویت)

    آد ۳ ای فورت ، هایپرویت

    هر میلی‌لیتر از آد ۳ ای فورت (هایپرویت) حاوی 300.000 واحد ویتامین A و 75.000 واحد ویتامین D3 و 50.000 واحد ویتامین E می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان می‌باشد.

  • لیکورول (Licorol)

    لیکورول

    Licorol ترکیب ۱۰۰% گیاهی، حاوی عصاره روغن‌های معطر محلول در آب می‌باشد که به تسهیل تنفس در شرایط بروز مشکلات و بیماری‌های تنفسی، استرس‌های ناشی از واکنش پس از واکسیناسیون و استرس گرمایی می‌گردد.

  • شیوع آنفلانزای مرغی در اروپا

    شیوع آنفلانزای مرغی در اروپا

    بنا به اعلام وزارت کشاورزی آلمان، ویروس آنفلانزای طیور، یک مرغداری را درگیر کرده است. این ویروس H5N8 پیش از این در ایالت شمالی ساکسن (Saxony) نیز به‌وسیله پرندگان مهاجر به مرغداریها سرایت کرده بود.

  • بررسی امکان استفاده از تخم مرغ جنین دار به عنوان محیط کشت برای رشد تریکوموناس گالین

    بررسی امکان استفاده از تخم مرغ جنین دار به عنوان محیط کشت برای رشد تریکوموناس گالین

    تریکوموناس یکی از تک‌یاخته‌های مهم بیماری‌زا در پرندگان و انسان می‌باشد، تریکوموناس گالینه (Trichomonas gallinae) على‌الخصوص در کبوتر عامل بیماری تریکومونیازیس می‌باشد.

  • سوالاتی در ارتباط با بیماری سالمونلای طیور

    سوالاتی در ارتباط با بیماری سالمونلای طیور

    سالمونلا باکتری گرم منفی است که در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها معمولاً وجود دارد و می‌تواند سندرم‌های مختلف بالینی ایجاد کند که شایع‌ترین آنها به صورت گاستروآنتریت و مسمومیت غذایی است.

  • مکمل درمانی ویتامین A

    مکمل درمانی ویتامین A

    نقش عمده ویتامین A محافظت از بافت پوششی و مخاطی اندام‌های مختلف بوده که با افزایش مقاومت این سلول‌ها باعث افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا می‌گردد.

  • مکمل درمانی ویتامین (B. Complex)

    مکمل درمانی ویتامین B. Complex

    بدلیل اینکه مکمل درمانی ویتامین (B. Complex)، حاوی مقادیر متنوعی از انواع ویتامین‌های گروه B می‌باشد، در هنگام بروز هریک از این طیف‌های وسیع علائم، باید سریعاً بر طبق نظر دامپزشک به جیره اضافه گردد.

  • مکمل درمانی ویتامین D3

    مکمل درمانی ویتامین D3

    ویتامین D3 بدلیل نقش بسیار موثر در جذب کلسیم و فسفر و تولید پروتئین‌های جاذب کلسیم در روده باعث جذب کلسیم و بازجذب آن در کلیه و رسوب روی پوسته تخم‌مرغ می‌شود.

عناوین اصلی