• سندرم وابلر (wobbler syndrome)

    سندرم وابلر

    سندرم وابلر (wobbler syndrome) یا CSM یک بیماری مربوط به مهره‌های گردنی نخاعی می‌باشد که در سگ‌های بزرگ و نژادهای عظیم‌الجثهٔ سگ، و اسب‌های با گردن دراز مثل اسب عرب شایع است.

  • محلول استریل تزریقی Calcibor 40

    کلسیم بروگلوکونات (کلسی بور ٤٠)

    کلسی بور 40

    هر میلی‌لیتر داروی کلسی بور 40 حاوی 1/340 میلی‌گرم کلسیم گلوکونات، 67 میلی‌گرم بوریک اسید، 1 میلی‌گرم کلروکرزول بعنوان نگه‌دارنده و 30میلی‌گرم پروپیلن گلیکول می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت داروسازی نصر فریمان می‌باشد.

  • آلبینسم (Albinism) یا زالی در اسب

    آلبینسم Albinism یا زالی در اسب

    آلبینسم (Albinism) یا زالی در اسب نوعی بیماری ژنتیکی است که بر اثر آن بدن قادر به ساخت رنگدانه ملانین نبوده و پوست، مو و چشمان اسب زال رنگ روشنی به خود می‌گیرد.

  • صدمات و جراحات پوستی در حیوانات و دام

    صدمات و جراحات پوستی در حیوانات و دام

    صدمات و جراحات پوستی عارضه‌های معمول در دامداری‌ها می‌باشد که درصورت عدم رسیدگی و مراقبت، ممکن است پیامد وخیم داشته باشد.

  • آبسه یا دمل در حیوانات

    آبسه در دام

    آبسه یا دمل، فضایی چرکی در بین بافت است که سبب عقب زدن تدریجی بافت شده و در نهایت، پس از طی دوره رشد، به بیرون سرباز می‌کند.

  • اسب نژاد مورگان (Morgan horse)

    اسب مورگان

    اسب نژاد مورگان (Morgan horse) آمریکایی نژادی غیرمعمول است چون جد آن یک اسب نر به نام جاستین مورگان می‌باشد. که به طرز خارق‌العاده‌ای کوچک بوده و فقط 142 سانتی‌متر ارتفاع دارد ولی در رقابت‌های بارکشی، مسابقات با زین و مالبندی برتری دارد.

  • تاثیر مواد غذایی در لنگش در دام

    تاثیر مواد غذای در لنگش در دام

    لنگش (Laminitis) نوعی بیماری در گاو و اسب است که باعث لنگیدن آن‌ها هنگام راه رفتن می‌شود. لنگش سومین عامل مهم کاهش تولید در گاوداری‌ها شناخته شده‌است.

  • انگل اسب

    انگل گرد بزرگ large roundworms در اسب

    انگل گرد بزرگ در اسب

    انگل گرد بزرگ large roundworms در اسب که نام لاتین parascaris equorum است، اغلب به عنوان آسکاریس شناخته می‌شود.

  • پودر استریل قابل تزریق Penemix

    پنی سیلین ٢+١+١ (پنی میکس ٢+١+١)

    پنی‌سيلين ٢+١+١ ، پنی ميكس ٢+١+١

    هر ویال داروی پنی میکس 1+1+2 حاوی دو میلیون واحد پنی‌سیلین جی بنزاتین بعلاوه یک‌میلیون واحد پنی‌سیلین جی پروکائین و یک میلیون واحد پنی‌سیلین جی پتاسیم می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان می‌باشد.

  • تراژدی زندگی اسب‌ها؛

    پای شکسته اسب را درمانی جز کشتن هست؟

    پای شکسته اسب

    از بین ۲۰۵ استخوان بدن اسب‌ها، هشتاد استخوان او در پاها قرار دارد. پاهای اسب سیستم پیچیده‌ای متشکل از مفاصل، استخوان‌ها، رباط‌ها، غضروف، مایعات روان‌کننده، سم و صفحاتی است که در سرعت شگفت‌انگیز و دویدن اسب‌ها مؤثر است.

  • پودر استریل قابل تزریق Kanapen 2+2

    پنی سیلین ٢+٢ (کاناپن ٢+٢)

    پنی‌سيلين ٢+٢ ، كاناپن ٢+٢

    هر ویال داروی کاناپن 2+2 حاوی 2‌میلیون واحد پنی‌سیلین جی پروکائین بعلاوه 2 گرم کانامایسین به صورت ملح سولفات می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان می‌باشد.

  • بیماری بروسلوز (brucellosis) (بخش دوم)

    بیماری مشترک بروسلوز

    با توجه به اینکه بیماری بروسلوز یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است اکثر کشورهای جهان سعی در ریشه‌کنی کامل این بیماری دارند.

  • بیماری بروسلوز (brucellosis) (بخش اول)

    بیماری بروسلوز

    بروسلوز (brucellosis) یا تب مالت یا سقط جنین واگیر از جمله بیمارهای مشترک انسان و دام است که توسط باکتری‌های خانواده بروسلا ایجاد می‌شود. این باکتری برای اولین بار توسط یک دامپزشک دانمارکی به نام برنارد بانگ کشف گردید.

  • رخداد مادر زادی بینی کج (Wry nose) در یک رأس کره اسب ایرانی

    بینی کج  Wry nose در اسب

    بینی کج (کمپیلوراینوز جانبی) یک کوتاهی و انحراف فک فوقانی، دندان‌های ثنایا، استخوان بینی و تیغه بینی می‌باشد. این حالت ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر بد شکلی‌ها مانند گردن کج، شکاف کام و کوتاهی فک بالا یا پایین رخ دهد.

  • بیماری لامینایتیس در اسب

    بیماری سم اسب

    بیماری لامینایتیس در اسب جزو بیماری‌های اندام حرکتی در اسب‌ها می‌باشد که با نام تورم تیغه‌های حساس سم نیز شناخته شده است.

عناوین اصلی