پودر ویروس کش هموکسول

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ این پودر ضدعفونی‌کننده دارای فرمولاسیون منحصر به فردی است که به دلیل سمیت پایین و بی‌خطر بودن، هیچ‌گونه تاثیر مخربی بر روی محیط زیست ندارد. اثرات ضد ویروسی بسیار قوی ناشی از پراکسی اکسیژن به ویژه علیه ویروس تب برفکی و آنفلوانزا طیور، نیوکاسل و گامبورو کاربرد دارد. این ضدعفونی که کاملا بر روی انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، کپک و مخمر موثر می باشد، در DEFRA انگلستان به ثبت رسیده و هم اکنون در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز ثبت و به مصرف می‌رسد و دارای گواهی فروش آزاد می‌باشد و به صورت اسپری پودر خشک و یا به صورت محلول در آب استفاده می شود و بر خلاف پودرهای ضد عفونی رایج در کشور پس از انحلال در آب، گاز کلر آزاد نمی کند.

ترکیب پودر ویروس کش هموکسول

Potessium Peroxy Monosulphate

Active Oxygen

موارد مصرف پودر ویروس کش هموکسول

ضدعفونی و ضد ویروسی چند منظوره است که بر علیه ویروس آنفلوانزای طیور، تب برفکی، طاعون مرغی، باکتری‌های ای-کولای، سالمونلا، پزودوموناس، ویروس آبله، نیوکاسل، گامبورو، آنفلوانزا اسب، رئوویروس‌ها و ... در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی گوشت و فرآورده‌های گوشتی، انبارها، اماکن دامی، چاهک‌های ورودی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، داروسازی‌ها و... استفاده می‌شود.

مکانیسم عمل ضدعفونی‌کننده

همچون سایر پراکسی های اکسیژن، با آزاد کردن اکسیژن فعال بر روی ویروس‌ها و میکروب‌ها کاملا موثر می‌باشد. مونوپرسولفات نیز اثرات ضدعفونی کننده این ترکیب را تقویت می‌نماید.

مقدار و روش مصرف ویروس کش هموکسول

بسته به نوع ویروس یا باکتری و بر اساس جدول زیر رقیق می‌شوند. مثلا برای تب برفکی یک کیلوگرم از پودر ضدعفونی در 1300 لیتر آب حل شده و سپس مصرف می‌شود. برای ای-کولای یک کیلوگرم از پودر ضدعفونی در هزار لیتر آب حل می‌شود. برای ضدعفونی چرخ‌های اتوموبیل یک کیلوگرم در 125 لیتر آب حل می‌شود و برای بیماری‌های زیر طبق جدول ذیل رقیق می‌گردد:

1:1300........   Foot and Mouth Disease

Swine Vesicular Disease ........... 1:230

Disease of Poultry  ....................  1:300

Escherochia coli ....................... 1:1000

Pseudomonas Aerruginose .... 1:1000

Salmonella Typhi ....................... 1:1000

Canine Hepatitis .......................... 1:100

Equine Influenza  ........................ 1:300

Feline Enteritis ...........................  1:200

Pox Viridae ................................... 1:400

Newcastle Disease  .................. 1:400

Gumboro Disease  ..................... 1:250

موارد منع مصرف:  ندارد

موارد هشدار:  ترجیحا از خوراندن آن به انواع دام پرهیز شود.

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود. 

نوع بسته‌بندی: در ظروف پلاستیکی یک و پنج کیلوگرمی

کارخانه سازنده: شرکت هیتون انگلستان