نفرازون

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ نفرازون پودر قابل حل در آب با ترکیبات متنامین، سدیم بنزوات، سدیم پیروبورات، منادیون سدیم بی سولفیت، سدیم هیدروژن کربنات وساخت لابراتوارداروسازی شرکت کارپیرا است.

مکانیسم اثر
نفرازون در دستگاه‌های ادراری به کندی تجزیه و تبدیل به مواد ضدعفونی و قارچ کش می‌شود، بنابراین ضمن گندزدایی مجاری کلیوی و کبدی ترشحات آن‌ها و نایژه‌ها را زیاد نموده و باعث دفع مواد زائد و مضر از بدن می‌گردد و در عین حال موجب انحلال سنگ‌های کلیوی و کبدی می‌شود. 
موارد مصرف
برای درمان مسمومیت‌های شیمیایی،غذایی، دارویی(به خصوص در جریان معالجه با سلفامیدها و آنتی بیوتیک‌ها) و برای درمان بیماری‌های کلیوی و کبدی مورد استفاده قرار میگیرد.
میزان مصرف

  1. برای پیشگیری: به نسبت نیم تا یک در هزار در آب آشامیدنی حل و به مصرف می‌رسانند.
  2. برای درمان: به نسبت یک تا دو در هزار در آب آشامیدنی مصرف می‌کنند. مصرف دارو را تا سه روز باید ادامه داد، در صورت لزوم(طبق تشخیص دامپزشک) می‌توان مصرف دارو را دو روز قطع و سپس یک دوره سه روزه دیگر تکرار نمود.
عوارض جانبی
تا میزان توصیه شده هیچگونه عوارضی ندارد.
شرایط نگهداری
در درجه حرارت اتاق نگهداری شود(15-20 درجه سانتی‌گراد)
موارد احتیاط
پودر نفرازون را باید برای هر روز دقیقا محاسبه و پس از تهیه محلول بلافاصله مصرف نمود و از تهیه محلول برای روزهای بعد جدا خودداری کرد.
بسته بندی
در ساشه‌های 200 گرمی