موش کش واکس بلوک ضربه

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ موش کش واکس بلوک ضربه حاوی طعمه‌های پارافینه آماده مصرف با ماده موثره برادیفاکوم ۰/۰۰۵ درصد می‌باشد. ضربه انواع موش‌های خانگی و صحرایی را کنترل می‌کند.

جوندگان با یکبار تغذیه، در اثر خونریزی داخلی می‌میرند.

مقدار و طریقه مصرف موش کش واکس بلوک ضربه سمیران

برای مبارزه با موش‌ها در داخل ساختمان باید به ازاء هر ۵۰ مترمربع حداقل ۱۰ طعمه مسموم ۵ گرمی واکس بلوک ضربه استفاده شود. فاصله طعمه‌ها بایستی بین ۱۰ تا ۱۲ متر باشد که بهتر است محل طعمه نزدیک ورودی‌ها و مکان‌های مخفی و یا در مسیر مدفوع جونده قرار گیرد.

برای کنترل موش‌های کوچک ۲ طعمه را در فاصله حداکثر ۲ متر قرار دهید.

برای نتیجه بهتر از جعبه طعمه (Bait Station) استفاده شود. مطمئن شوید طعمه کافی در دسترس جونده قرار دارد. طعمه‌گذاری را تکرار کنید تا زمانی‌که مطمئن شوید دیگر طعمه‌ها مصرف نمی‌شوند.

جهت استفاده از ضربه در فضای باز، برای مبارزه با موش‌های کوچک مثل مغان در غلات (گندم و جو) میزان ۱۰ گرم و برای کنترل موش‌های با جثه متوسط مثل انواع موش انباری و ورامین به میزان ۲۰ گرم در هر لانه برای حداقل دو نوبت در سال یکی اواخر زمستان و اوایل بهار و دیگری اواخر تابستان و اوایل پاییز ضروری است.

با افزایش جمعیت موش‌ها، مصرف با نظر گیاه‌پزشک بیشترشود.

شرایط نگهداری

طعمه ضربه را دور از دسترس اطفال و حیوانات، در بسته‌بندی اصلی به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری شود.

بیشتر بدانیم:
مگس کش و حشره کش (سمیار)

احتياطات، علائم مسمومیت و پادزهر

از خوردن سم، آلوده کردن مواد غذایی انسان و دام، تماس سم با پوست، چشم و لباس و استنشاق ذرات سم، خوردن و آشامیدن در هنگام سمپاشی خودداری کنید.

در هنگام طعمه‌گذاری از لباس کار، کلاه، عینک، ماسک، چکمه، دستکش پلاستیکی غیرقابل نفوذ استفاده کنید.

بعد از خاتمه طعمه‌گذاری دست‌ها را کاملا شستشو دهید.

اجساد موش‌ها را در عمق مناسبی از خاک دفن کنید. از مصرف مجدد ظروف آفت‌کش جدا خودداری شود.

مطابق با ضوابط ملی مربوطه نسبت دفع زیست محیطی ظروف و بسته‌های خالی اقدام گردد.

سمیت برای محیط زیست

از آلوده کردن به آب‌های آشامیدنی جاری و راکد و زیرزمینی به طعمه‌های موش‌کش اجتناب کنید.