ماهی اسکات سبز

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی‌های اسکات سبز (Green Scat) از دسته ماهیهای لب شور هستند که توانایی زندگی در آب‌های شیرین را نیز دارند. رنگ بدن این ماهی دارای رنگی سبز و زرد است با خال‌هایی سیاه. هرچه سن ماهی بیشتر باشد نقاط روی بدنش تیره‌تر بوده و پشت ماهی، کوهان مانند می‌شود. زیستگاه این گونه هند و اقیانوس آرام است و در اصل این ماهی بومی آب‌های نیمه شور می‌باشد.

اسکات‌های سبز به آکواریومی با حجم حداقل ۵۰ گالن نیاز دارد که پر شده از گیاهان بوده و دارای فضاهایی باشد که ماهی بتواند در آن پنهان شود. بهتر است که آب آکواریوم آبی نیمه‌شور باشد. بدین منظور به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری نمک به آب بیافزایید. به دلیل نیمه شور بودن آب آکواریوم ، باید دقت کنید که گیاهان مورد استفاده در آن نیز سازگار با این شرایط باشند. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای ماهی اسکات مناسب می‌باشد.

نگهداری اسکات سبز

ماهی اسکات سبز به راحتی در آب‌های شور اقیانوس تخمریزی می‌کند. اما شرایط تخمریزی این ماهی در آب نیمه شور تا حدی دشوار و نامعلوم است. انتقال این ماهی از آب نیمه‌شور به آب شور پس از گذشت مدتی باعث شادابی و طراوت پوستش می‌گردد.

خصوصیات اسکات سبز

رژیم غذایی ماهی اسکات باید بر پایه غذاهای گیاهی بوده و غذاهای پروتئینی نیز گاهی همراه با آن مصرف شود. غذاهایی همچون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذاهای خشک باکیفیت برای این ماهی مناسب هستند.

ماهی اسکات سبز با ماهی‌هایی چون پوفر، آنجل مونو، ماهی آب پاش و سایر ماهیان آب‌های نیمه‌شور سازگاری دارد.

اسکات سبز

منبع: mahieman