ماهی اسکات

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی اسکات (scat fish) دارای رنگ‌های برنز تا قهوه‌ای همراه با نقطه‌های سبز تیره تا سیاه در سرتاسر بدن می‌باشد. هرچه سن ماهی بیشتر شود نقاط بر روی بدنش تیره‌تر شده و پشت ماهی، کوهان مانند می‌شود. زیستگاه این ماهی هند و اقیانوس آرام بوده و در اصل بومی آب‌های نیمه شور است.

اسکات به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن همراه با گیاهان آبی و فضاهایی برای پنهان شدن نیاز دارد. بهتر است که آب آکواریوم این ماهی از آبی نیمه‌شور تشکیل شده باشد. برای این منظور می‌توانید به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری نمک به آب اضافه کنید. به دلیل نیمه‌شور بودن آب آکواریوم این ماهی، باید توجه داشت که گیاهان مورد استفاده در این آکواریوم نیز باید سازگاری لازم را داشته باشند. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای ماهی اسکات مناسب است.

خصوصیات ماهی اسکات

ماهی اسکات به سادگی در آب‌های شور اقیانوس تخم‌ریزی می‌کند. اما شرایط تخم‌ریزی این ماهی در آب‌های نیمه‌شور تا حدودی ناشناخته است. انتقال این ماهی از آب نیمه‌شور به آب شور موجب شادابی و طراوت پوست این ماهی در طول زمان خواهد شد.

نگهداری ماهی اسکات

رژیم غذایی ماهی اسکات باید بر پایه غذاهای گیاهی بوده و غذاهای پروتئینی نیز در کنار آن مصرف گردد. غذاهایی همچون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذاهای خشک باکیفیت برای این ماهی مناسبند.

ماهی‌های اسکات با ماهی‌هایی همچون پوفر، آنجل مونو، ماهی آب‌پاش و سایر ماهیان آب‌های نیمه‌شور سازگاری دارند.

تکثیر ماهی اسکات

منبع: mahieman