پونی نیو فارست

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسب پونی نیو فارست بی‌تردید یکی از ظریف‌ترین نژادهای بومی انگلستان است. دلیل محبوبیت فراوان آن بین گردشگران، اینست که به‌راحتی مهار می‌شوند، همچنین برای سواری کودکان و بزرگسالان مناسب هستند. پونی‌های نیو فارست در بیشتر رشته‌های ورزشی مقام دارند.

معلوم شد که قبل از دوران کانوت اسب‌های وحشی در نیوفارست در جنوب انگلستان وجود داشته‌اند. منشا دقیق پونی نیوفارست که در طول سالها تحت تاثیر تعداد متنوعی از نژادهای دیگر قرار گرفته نامعلوم است.

اسب پونی نیو فارست

در طول قرن 18 نریان تروبردی به نام مارسک برای مدتی به منظور اصلاح مادیان نیوفارست استفاده شد و در اواسط قرن 19 به نریان عرب متعلق به ملکه ویکتوریا و پونی‌هاکنی نیز اجازه ورود به گله داده شد.

نگهداری پونی نیو فارست

از آنجایی که این آمیزش خویشاوندی با پونی‌های خارج از گله باعث افزایش اندازه اسب‌های کوچک شد به سبب به خطر افتادن ماهیت واقعی پونی‌ها آمیزش‌هایی با نریان دیگر نژادهای بومی مانند پونی‌های دالس، دارت مور، اکسمور، فل و‌هایلند و سپس با پونی ولش مانتین انجام گرفت.

خصوصیات پونی نیو فارست

فعالیت این پونی زیاد بوده و خلق و خوی خوب آن آموزش وی را آسان می‌کند. در نتیجه این پونی‌ها برای سواری و گاری‌رانی عالی هستند. هم چنین این پونی‌ها نه تنها در کشور بومی خود بلکه در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند هم محبوبیت دارد.

کره پونی نیو فارست

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب‌های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران