نمایشگاه دام و طیور اصفهان

به گزارش «سرویس همایش‌های داخلی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان در حالی با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین فعالان این صنعت در اصفهان گشایش یافت که معتبرترین نمایشگاه تخصصی حوزه دام و طیور کشور به شمار می‌رود.

به گزارش اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که تا 30 فروردین‌ماه در اصفهان ادامه خواهد داشت، شرایطی را فراهم آورده تا 113 شرکت توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را در معرض بازدید متخصصان این عرصه قرار دهند.

در نمایشگاه امسال، شرکت‌های فعال در زمینه‌های دامپروری (دام، طیور و آبزیان)، داروهای دامپزشکی، آزمایشگاه و تجهیزات، خوراک دام و افزودنی‌ها، مکمل‌های دام و طیور و تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و کشتارگاهی حضور دارند و محصولات، کالاها و خدمات خود را در 8500 مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش گذاشته‌اند. 

شرکت‌هایی از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، گلستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، اردبیل، مازندران، قزوین، فارس، یزد و خراسان مرکزی در نمایشگاه امسال حضور دارند. همچنین برپایی پاویون‌ کشورهای ایتالیا و آلمان در این نمایشگاه، از جمله جذابیت‌های ویژه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان به شمار می‌رود.

خلق یک سال بی‌نظیر برای صنعت نمایشگاهی اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین افتتاح این نمایشگاه از تلاش برای خلق یک سال بی‌نظیر برای صنعت نمایشگاهی این استان خبر داد و گفت: برگزاری ۵۱ رویداد اقتصادی در سال ۹۸ نشان از عزم شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برای توسعه اقتصادی بر پایه صنعت نمایشگاهی دارد. 

علی یارمحمدیان با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور، اظهار کرد: عواید حاصل از بلیط ‌ فروشی نمایشگاه دام و طیور برای کمک به مردم مناطق سیل ‌ زده کشور اختصاص خواهد یافت‌. 

وی افزود: صنعت نمایشگاهی در حالی سال جدید را آغاز کرد که تحریم ‌ ها فشار زیادی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند  و صنعت نمایشگاهی نیز با این مشکلات درگیر است. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه ‌ های بین ‌ المللی استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت تهدیدهای اقتصادی را به فرصت‌های بی‌نظیر تبدیل خواهد کرد، گفت:  در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند سعی داریم یک سال بی‌نظیر را برای صنعت نمایشگاهی اصفهان خلق کنیم. 

یارمحمدیان با بیان اینکه سال ۹۷ ، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از رویدادهای نمایشگاهی اصفهان بازدید کردند و ۴۰۰۰ شرکت در نمایشگاه ‌ ها حضور داشتند، افزود: این آمار نشان دهنده آینده امیدبخش صنعت نمایشگاهی در استان اصفهان است. 

وی اضافه کرد: امروز هفدهمین نمایشگاه بین ‌ المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان در حالی برگزار می‌شود که ۱۱۳ شرکت معتبر داخلی و خارجی در این نمایشگاه در فضایی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع حضور پیدا کرده است. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه ‌ های بین ‌ المللی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه بتواند سهمی در اقتصاد ایفا کند و موجب توسعه صادرات و رونق تولید در کشور باشد.

نمایشگاه باعث توسعه فروش شرکت‌ها می‌شود

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: زیرساخت ‌ های نمایشگاهی سبب افزایش خلاقیت و نوآوری و در نهایت توسعه فروش شرکت‌های فعال در زمینه دام و طیور خواهد شد.

قاسم رضاییان‌زاده با بیان اینکه استان اصفهان همواره نقش ویژه‌ای در تامین غذای کشور داشته‌است، گفت: افزایش بهره‌وری تولید غذا مهم‌ترین مسئله‌ای است که امروز باید به آن توجه شود.

وی اظهار کرد: بنابر آماری که وجود دارد استان اصفهان نه تنها در تامین غذای این استان‌، همواره جایگاه ویژه ‌ ای در تامین غذای استان‌های سراسر کشور داشته است. 

وی افزود: مطالعات اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی نشان می‌دهد در دهه‌های آینده تا سال ۲۰۵۰ ، اصلی‌ترین مشکل جهان تامین غذا است و شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که جنگ‌های جهان بر سر غذا خواهد بود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه باید به مسئله تامین غذا نگاه ویژه‌ای داشت، گفت:  در جهت مدیریت کردن شرایط دهه‌های آتی در دنیا اکنونی اقدامات لازم باید انجام شود.

رضاییان ‌ زاده با اشاره به وظایف سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی در بروز و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی نقش بسزایی داشته که از مصداق آن کنترل بیماری آنفلوآنزا و تب برفکی است و از آسیب‌های جدی این بیماری‌ها جلوگیری شده‌ است.

وی با بیان اینکه کنترل این بیماری‌ها به افزایش تولید نیز کمک می‌کند، گفت: ما با عمده فعالیت ‌ های علمی که در  سازمان دامپزشکی کشور انجام شده این مسئله را روزانه رصد و همواره هوشمندانه در جهت کنترل این بیماری‌ها عمل می‌کنیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: حمایت از تولید دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام پروتئینی کشور هدف اصلی سازمان دامپزشکی است و  موادی که تولید می‌شود نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد. 

رضاییان زاده گفت: در یک سال گذشته شاهد مشکلاتی در تامین بسیاری از مواد اولیه بوده‌ایم اما در  شرایط سخت همت ما بیشتر شده‌ است.

مطالبه آب استان اصفهان شبانه‌روزی انجام شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه مطالبه آب استان اصفهان باید شبانه روزی انجام شود، گفت: تامین حقابه های این استان، مهم ترین بحثی است که این روزها باید پیگیر آن باشیم.

محسن کریمیان اظهار کرد: استان اصفهان در کشور جزو استان‌های برتر در تولید مواد پروتئینی است، البته این رتبه‌ها کار ما را سخت‌تر می‌کند تا زیر ساخت‌ها و مواد اولیه را تامین کنیم. 

وی افزود: روزانه چهار هزار و ۵۰۰ تن  نهاده در استان اصفهان مصرف می‌شود که تامین آن با توجه به موانعی که در کشور وجود دارد، کار سختی است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه از نیمه اسفند ماه روش جدیدی برای توزیع نهاده ها تصویب شده است، گفت: قرار است نهاده‌ها با قیمت مصوب به دست تولید کنندگان برسد که با انجام این مهم، محصولات نیز با قیمت مصوب در بازار ارائه می‌شود. 

کریمیان خاطر نشان کرد: با وجود بارش های خوبی به میزان بیش از دو هزار و ۵۰ میلیمتر که در سرشاخه‌های رودخانه زاینده‌رود رخ داد، انتظار آورد خوبی برای زاینده‌رود داریم. 

وی با اشاره به کشت دیرهنگامی که در استان اصفهان انجام شد، گفت:  بیش از ۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در بهمن ماه صورت گرفته که کود مورد نیاز آن نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته و تا زمانی که برای به ثمر نشستن این محصولات لازم است آب رودخانه باز خواهد بود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم امسال با تداوم بارندگی‌ها شاهد پویایی کشاورزی استان اصفهان باشیم.

گردش مالی 135 هزار میلیارد تومانی در صنعت مرغداری

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه گردش مالی صنعت مرغداری بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در سال است، گفت: ارزش محصولات دامی تولیدی کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد صنعت دامپروری ارزش افزوده، بستر اشتغال، فعالیت ها و رونق اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند. 

شهرام موحدی اظهار کرد: نمایشگاه‌ها در دنیا محل عرضه توانمندی‌ها و نوآوری‌های جدید است، از طرفی بهره‌برداران در یک زمان کوتاه و محل مشخص می‌توانند با دستاوردهای صنعت مربوطه آشنا شوند و بتوانند با استفاده از آخرین تکنولوژی های ارائه شده به راندمان و تولید بالا برسند. 

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید هیچ کسی نمی تواند چشم بر بزرگترین صنعت کشور بعد از صنعت نفت ببندد، گفت: آشنایی تولید کنندگان با صنعتگران در محیط نمایشگاهی باعث می‌شود چرخ صنعت بزرگ دامپروری کشور به خوبی بچرخد. 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دامپزشکی در ایران قدمتی بیش از یک قرن دارد  و در سال ۱۳۰۴ با عنوان موسسه دفع آفات حیوانی تشکیل و در سال ۱۳۱۴ اولین قانون دامپزشکی ایران تصویب شده است که نشان از عمر زیاد فعالیت‌های دامپزشکی در کشور دارد. 

موحدی افزود: فعالان سازمان دامپزشکی فعالان گمنام عرصه بهداشت هستند که فعالیت آنها غیر قابل کتمان است. 

وی با بیان اینکه دامپزشکی کشور وظایف متعددی در حوزه کتترل پیشگیری و مقابله با بیماری های دام و طیور و نیز بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام دارد، گفت: نزدیک به ۱۲ میلیون نوبت در استان اصفهان واکسیناسیون انجام می‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان روزانه سالانه  به حدود ۱۵ هزار قلاده سگ واکسن هاری تزریق می‌شود، گفت: با وجود سختی‌های موجود، این کار برای پیشگیری از انتقال هاری به انسان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نمایشگاه صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان