سم موش بنیرات پلت Bonirat

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ موش قابلیت بالایی در تولیدمثل و سازگاری با اطراف دارد، مرگ سریع موش باتوجه به عادات رفتاری این جانور در کنترل آن مناسب نمی‌باشد، زیرا موش با دیدن همنوع خود نسبت به استفاده از طعمه خودداری می‌نماید و از نزدیک شدن به آن پرهیز می‌کند.

بنیرات از نسل دوم موش‌کش‌ها محسوب می‌شود که برخلاف نسل اول ترکیبی از چند جزء فعال می‌باشد.

فرآیند مرگ بعد از تغذیه موش از طعمه بنیرات طی 2 الی 3 روز به دلیل خونریزی داخلی اتفاق می‌افتد به این محصول ماده‌ای به نام دناتونیوم که ماده‌ای است شیمیایی و بسیار تلخ اضافه گردیده که به عنوان بازدارنده چشایی انسان و حیوان عمل می‌کند.

شرکت زپی، یک شرکت پژوهشی، پرورشی ایتالیایی است که درحال توسعه، ساخت و بازاریابی محصولات بیولوژیکال قابل استفاده در زمینه‌های بهداشت عمومی فعالیت دارد.

ماده موثره بنیرات دیفیناکوم است. یک ترکیب کاملاً جدید بوده و تاکنون نسبت به آن هیچ مقاومتی گزارش نشده است.

پایداری این محصول در محیط بالا می‌باشد به‌طوری‌که ظاهر و جذابیت خود را حفظ می‌نماید و حداکثر مطلوبیت و حفظ ظاهر را در زمان دارد.

این محصول به‌صورت پلت عرضه می‌شود و به‌صورت طعمه مسموم آماده مصرف برای مقابله با انواع موش‌های مقاوم در خانه، پسماندهای زباله، گنداب‌ها و فاضلاب‌ها به‌کار می‌رود و از مهمترین عوامل اصلی و ضروری در تهیه این جونده‌کش، ماده موثره و مهم‌تر از آن جذابیت و لذیذ بودن مواد متشکله بنا به ذائقه جانور هدف و نیز پایداری فیزیکی و طعم آن می‌باشد.

محصولات مشابه:
سم موش کش ضد انعقادی (برودیفاکوم)

بنیرات به‌علت دارا بودن مواد تحریک‌کننده اشتهای جوندگان باعث می‌گردد که حیوان هدف در مدت کوتاهی آن‌را خورده و ازبین برود بدون آنکه سایر موش‌های کلنی متوجه شوند.

بنیرات پلت می‌تواند بصورت درمان عمومی یا اختصاصی جهت ازبین بردن موش‌های صحرایی به‌کار رود.

مواد تشکل‌دهنده بنیرات پلت:

Difenacoum (CAS N 56073-07-5) 0.005%

Denatonium Benzoate aversive agent 0.001%

دز و نحوه مصرف:

بنیرات به‌صورت توده‌ای برای موش‌های صحرایی 50 تا 100 گرم و برای موش خانگی 20 تا 30 گرم در نقاط طعمه‌گذاری قرار دهید.

توصیه: درهنگام مصرف از دستکش استفاده شود تا طعمه آغشته به بوی انسان نگردد.

تولید شده در صنایع شیمیایی زپی پادوا ایتالیا

واردکننده: شرکت زرین سرشت پارس

نماینده فنی در ایران: شرکت کرپا